TikTok lanceert "Deals For You Days" om concurrentie aan te gaan met Amazon Prime Day

Een gedurfd initiatief : TikTok wil Amazon uitdagen met zijn eigen verkoopevenement "Deals For You Days" vanaf 9 juli in de Verenigde Staten. Deze aankondiging komt er juist nadat Amazon bevestigd heeft dat zijn bekende Prime Day plaatsheeft op 16 en 17 juli.

post-image-3

De "Prime Day" van Amazon trekt heel wat concurrenten aan, en het zal dus niet verbazen dat ook TikTok zich in de strijd begeeft. TikTok Shop zal aanbiedingen brengen voor een brede waaier producten, van mode en beauty tot outdoor-entertainment en literaire bestsellers voor de zomer.

Grote merken als L`Oréal Paris, Maybelline New York, NYX Professional Makeup, Our Place, Too Faced en Zwilling US zijn van de partij met exclusieve promoties. TikTok voorziet ook live shoppingevenementen, waarbij de merken met hun volgers communiceren via korte filmpjes en LIVE sessies, waarin zij in real time kortingen aanbieden.

Dit initiatief kadert in een bredere strategie van TikTok om zijn positie op de e-commercemarkt in de Verenigde Staten te versterken. TikTok heeft grote groeiambities en wil dit jaar een verkoopcijfer van 17,5 miljard dollar bereiken.

Hierbij dient opgemerkt te worden dat TikTok Shop ook de concurrentie wil aangaan met andere bedrijven zoals Temu en Shein, die al sterk aanwezig zijn in de VS. In 2023 had het merk een wereldwijde brutomarktwaarde van ongeveer 20 miljard dollar bereikt, voornamelijk in Zuidoost-Azië. Het wil dit succes nu herhalen op de Amerikaanse markt.

Met de lancering van "Deals For You Days" hoopt TikTok een nieuw publiek te lokken; het moet ook het begin worden van een nieuw tijdperk met harde concurrentie in de e-commerce. Afspraak op 9 juli om de eerste koopjes te ontdekken en te zien hoe TikTok Shop zich zal verhouden tegenover Amazon en andere e-commercegiganten.

Back to top button
Close
Close