Spotify kondigt zijn Creative Lab aan

Donderdag kondigde Spotify de lancering aan van Creative Lab, zijn eerste interne reclameagentschap. Dit initiatief wil de aanwezigheid van Spotify in de reclamewereld versterken door gepersonaliseerde marketingcampagnes voor de merken te ontwikkelen. Daarnaast zal er binnenkort een nieuwe tool geïmplementeerd worden in Spotify Ads Manager om deze inspanningen te faciliteren.

post-image-3

Spotify, met zijn 615 miljoen luisteraars, biedt een steeds aantrekkelijker aanbod op de markt voor digitale reclame. Om deze innovaties te maximaliseren werkt het bedrijf aan een artificiële intelligentie-tool, Quick Audio. Met deze tool kunnen merken scripts en voice-overs aanmaken met behulp van generatieve AI, wat de reclameproductie revolutionair verandert.

Een kaderlid van Spotify had eerder gesproken over de ambitie van het merk om AI te gebruiken om advertenties te genereren voor podcasters die door de hosts voorgelezen worden. Deze ontwikkeling kadert in een bredere strategie om de mogelijkheden van AI toe te passen om het engagement van de reclame te verbeteren.

De merken kunnen samenwerken met het team van Creative Lab om video- en audio-advertenties te produceren, in-app digitale ervaringen en andere interactieve formats zoals call-to-action kaarten. Een woordvoerder van Spotify verklaarde aan TechCrunch dat elke campagne van Creative Lab erg gepersonaliseerd zal zijn, aangepast aan de specifieke behoeften van elk merk.

Spotify noemde het voorbeeld van zijn klant Rockstar Energy Drink, die op de streaming app een reeks live concerten gelanceerd heeft, “Press Play”. Dat zet artiesten zoals de Britse rapper Stormzy in de spotlights. Aperol, een ander drankenbedrijf, behoort ook tot de klanten van Creative Labs.

Met dit nieuwe in-house agentschap verdubbelt Spotify zijn inspanningen om meer adverteerders naar het platform te lokken, en bevestigt het zo zijn leidende positie in de muzikale en digitale reclamesector.

Back to top button
Close
Close