Ecosia lanceert zijn cross-platform browser

Ecosia, de zoekmachine die bekend staat voor zijn inzet voor ecologisch verantwoorde initiatieven die het financiert met een deel van zijn reclame-inkomsten, heeft zijn allernieuwste cross-channel browser gelanceerd om zijn digitale afdruk te verbreden.

post-image-3

De nieuwe browser is gebaseerd op het open source-project Google Chromium wat het kleine verschil tussen de twee browsers verklaart. Ecosia lanceert het nieuwe project voor Mac, Windows en iOS.

Het Duitse bedrijf verklaart dat het beslist heeft om zich op Chromium te baseren omdat het tegemoet wil komen aan gebruikers die liever niet van interface willen veranderen en omdat het hun gewoonten niet wenst te verstoren. Dat is waarom het ervoor gekozen heeft om uit te gaan van het Google-model terwijl het bedrijf toch de internauten de mogelijkheid biedt om bepaalde delen van de browser te personaliseren, zoals de vaakst bezochte sites of de klimaat-impact widget.

Een oplossing voor duurzaamheid?
Michael Metcalf, Chief Product Officer bij Ecosia, legt aan TechCrunch uit dat zij begrijpen waar hun publiek zich situeert en hoe zij duurzaamheid kunnen steunen via hun acties op het internet. Momenteel ligt hun voornaamste focus op zoekopdrachten en zoekmachines, maar het bedrijf wil nog verder gaan en ook uitbreiden naar andere zoekervaringen.

Met deze nieuwe browser worden er affiliate links gecreëerd in samenwerking met merken als Amazon, eBay of Decathlon. Dankzij deze gesponsorde links kunnen inkomsten gegenereerd worden die geïnvesteerd worden in de groene projecten die Ecosia steunt.

Vandaag streeft het merk ernaar om 25 Wh propere energie te genereren per dag en per gebruiker. Momenteel blijft die taak moeilijk en is de zoekmachine tevreden met zijn retentiepercentage. Ecosia heeft ook de symbolische mijlpaal overschreden van 200 miljoen bomen die dit jaar geplant werden.

Back to top button
Close
Close