Home/Campaigns/Hoopla: welkom in de schuurpapieren wereld van Crispin Porter + Bogusky Hoopla: welkom in de schuurpapieren wereld van Crispin Porter + Bogusky De kans dat je al ooit een boek in handen hebt gehad met een kaft die bestaat uit schuurpapier is eerder klein. Ik sinds deze week wel. De (fantasierijke) motivatie van de auteurs: telkens je het boek oppakt blijft er een deel van je huidcellen aan hangen. Als je het later doorgeeft aan je kinderen en die aan hun kinderen etc… beslist een komende generatie misschien om je te klonen aan de hand van je DNA. 2007-01-19Comment Gegeven de kost van cryogenetisch invriezen (28.000 USD) is dit boek dus misschien de beste aankoop die u ooit deed, aldus nog de uitleg. Welkom in de wondere wereld van Hoopla, het vers-van-de-pers boek van de creatieve wonderkinderen van Crispin Porter + Bogusky, in het online wereldje ondermeer bekend van hun opvallende campagnes voor ondermeer Burger King. In Hoopla, dat pas verscheen, word je meegenomen door een deels tekstuele, deels fotografische, deels artistieke verkenning van de wereld van de creatieve ‘nieuwe’ marketing waar C P + B bekend voor is. Je kunt dit boek niet ‘lezen’, laat staan bespreken. Je kunt het alleen beleven en ervaren, al was het maar voor de tientallen originele vondsten en lay-out elementen. De enige constante is dat je heel wat werk van het agentschap ontdekt op een originele manier. Het wordt moeilijk voor een agency dat aan een boek denkt om beter te doen. Wat mij betreft het beste dat ik ooit zag (al is niet iedereen het er met mij over eens, zie de commentaren op Amazon). En, o ja, wat betekent Hoopla nu eigenlijk? Wel, het is een term die het agentschap ons voor de voeten gooit om uit te leggen wat het doet. Zoals ze het zelf zeggen ‘hoopla means bustling excitement, commotion, activity, sensational publicity’. Of met andere woorden: in een gefragmenteerde media- en marketingrealiteit is het alle macht aan de creatieven en diegenen die buiten de lijntjes durven kleuren, zowel op het vlak van hun creaties als de media waarmee ze hun klanten willen ‘exciteren’. U had het al begrepen: een absolute aanrader. Hoopla kopen op Amazon Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address