Techtaka haalt 9,5 miljoen dollar op voor zijn e-commercedienst

De Koreaanse start-up Techtaka heeft 9,5 miljoen dollar opgehaald via een eenmalige financiering van Altos Ventures. Dit bedrijf voor de verwerking van online bestellingen helpt verkopers hun bevoorradingsketen te beheren, van opslag tot verzending. Het belangrijkste doel van de start-up is de handelaars te helpen om zich te focussen op hun producten en marketing. Techtaka biedt eveneens een SaaS besturingssysteem om het logistiek beheer van e-commercezaken te optimaliseren.

post-image-3


Soo Young Yang, CEO van het bedrijf, heeft als software-ingenieur gewerkt voor Amazon en Coupang. De CTO van het bedrijf, Kyung Wook Lee, heeft ook gewerkt bij Coupang. Samen hebben zij hun start-up opgericht in mei 2020. Yang beklemtoonde het enorme belang van leveringstermijnen voor de klanten, gezien zijn ervaring bij die Amerikaanse giganten. Dat was voor hen de reden om Techtaka op te richten, en zo snelle en betrouwbare logistieke diensten aan te bieden.

Levering op de volgende dag is een sleutelfactor om nieuwe klanten aan te trekken. Sinds juli 2023 is de start-up geïntegreerd in Smartstore van Naver, de dominante zoekmachine in Zuid-Korea. Volgens Steve Kim, financieel directeur bij Techtaka, heeft dit partnerschap de performantie van de start-up aanzienlijk verbeterd.

Het bedrijf blijft zijn netwerk verder uitbreiden door zich op grotere markten te richten, met name de Verenigde Staten en Zuidoost-Azië. Met zijn magazijn in Seattle wil Techtaka de Koreaanse verkopers helpen om zich op wereldmarkten te vestigen door partners te zoeken zoals Amazon en Shopify.

Met dit nieuwe kapitaal zal de start-up zijn technologie verder kunnen ontwikkelen, zijn dienstverlening aan de online handelaars kunnen uitbreiden en personeel aanwerven. Techtaka heeft ook artificiële intelligentie in zijn evolutie verwerkt. Door gebruik te maken van deze nieuwe technologie kunnen de gebruikers voorraad, bestellingen en verkopen voorspellen, en ook tips krijgen om de magazijnen en leveringen te optimaliseren. Een onderzoek van de start-up bevestigt dat deze toepassingen een tijdswinst van 20% mogelijk maakten in het bevoorradingsproces.

De start-up is trouwens een partnerschap aangegaan met LG CNS, een afdeling gespecialiseerd in de IT-oplossingen van de Koreaanse elektronicareus LG, om de collaboratieve robotica van LG uit te rollen in de magazijnen. Deze dienst moet de arbeiders helpen bij het verzamelen van de pakjes. Recent heeft de start-up een magazijn van 17.000 vierkante meter in gebruik genomen in Zuid-Korea en het heeft nu 76 medewerkers. Tot zijn vorige investeerders behoren Naver D2SF, Kakao Ventures en Lotte Ventures.

Back to top button
Close
Close