Home/Search Engine/Werkt zoekmachine optimalisatie? Werkt zoekmachine optimalisatie? Bart De Waele van Netlash stuurde ons eerder deze week een berichtje van zijn blog over de SEO-inspanningen die hij met een aantal andere partijen mocht botvieren op de webstek van Partena. Cijfers die de impact van SEO aantonen. We posten het integrale bericht. Wie gelijkaardige verhalen heeft met cijfers over concrete acties mag ze ons altijd mailen. 2007-01-18Comment De grote vraag bij zoekmachine optimalisatie of SEO is altijd: wat levert mij dit op? Bij SEA (search engine advertising) ken je precies de opbrengsten en de kosten: als je X euro uitgeeft aan advertenties, krijg je Y extra bezoekers op je website. Bij SEO (search engine optimization) ken je wel de kosten, maar niet noodzakelijk het effect op je bezoekersaantallen. Op 11 oktober 2006 lanceerde Partena Ziekenfonds zijn nieuwe website. Uiteraard had Partena het voorbije jaar keihard gewerkt om de website een evenwaardig onderdeel van de strategie te maken. Maar de vernieuwing van de website moest de kroon op het werk worden van het Partena e-business team, het reclamebureau en Netlash. Na een grondige audit van de oorspronkelijke site werd besloten een nieuwe te maken met focus op conversie-architectuur en zoekmachine optimalisatie. Dit zijn de resultaten na lancering van de nieuwe site: * Aantal unieke bezoekers *+15,8%* in oktober 2006 t.o.v. september 2006. * Aantal transacties on-line kantoor *+16%* in november 2006. t.o.v. september 2006. * Aantal aangevraagde offertes *x 3* in 2006 t.o.v. 2005. * Aantal bezoeken via zoekmotoren van 16% in oktober 2005 naar 28.28% in oktober 2006. De belangrijkste wijzigingen aan de site zaten in de structuur, de code en het design - elk van die aspecten werd met zorg bijgestuurd om maximaal effect te hebben op vlak van conversie en SEO. Nog meer info vind je bij Ilse Bart De Waele, Netlash Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address