Surfers willen een gepersonaliseerde online ervaring

Wie een gepersonaliseerde online ervaring wil, moet daar onvermijdelijk iets voor van zijn privé gegevens prijsgeven. Om te krijgen wat je wil, moet je natuurlijk eerst zeggen (of laten zien) wat je wil. Een moeilijke afweging dus tussen een aangename en relevante surfervaring en veiligheid en privacy.

post-image-3

Blijkbaar helt de balans daarbij toch wel over naar de persoonlijke surfervaring. Tenminste volgens een Amerikaans onderzoek.

ChoiceStream vond in zijn ‘2006 ChoiceStream Personalization Survey’ dat 57 % van de respondenten geïnteresseerd is in een gepersonaliseerde beleving op het web.
Het aantal surfers dat bereid is zijn surfgedrag deels te laten monitoren of op een andere manier zijn gegevens te delen zit volgens ChoiceStream in de lift. Maar dat betekent niet dat privacy en veiligheid geen kopzorgen zijn van diezelfde surfers, wel integendeel.

De onderzoekers hebben een interessante hypothese over de stijging van de bereidheid om voor een gepersonaliseerde surfervaring te gaan: het succes van de social networking sites.

Meer weten? Je vindt de PDF hier (en je moet er geen persoonlijke gegevens voor nalaten…)
 
Back to top button
Close
Close