Belgische Virtuology groep verwerft het Franse bedrijf Diatly

De Belgische Virtuology Groep meldt vandaag dat ze het Parijse bedrijf Diatly heeft overgenomen via haar Franse agentschap eTAIL. Virtuology creëert of verwerft al 10 jaar gespecialiseerde agentschappen in de marketing- en digitale handelssectoren.

post-image-3

Cédric Donck, CEO van Virtuology, zegt:

• "Onze groei in Europa weerspiegelt het potentieel van marketplaces zoals Amazon, Zalando, Bol.com... Het is zeer veelbelovend. Dankzij deze overname worden we nu het eerste marketplace-agentschap in Frankrijk, en we verwachten tegen 2025 150 nieuwe banen te creëren."

• "Overal ter wereld winnen marketplaces aan populariteit. De cijfers spreken voor zich: ze vertegenwoordigen nu 54% van de wereldwijde e-commerce, een aandeel dat blijft groeien. We zijn enthousiast om samen met deze groei op te trekken. Virtuology is nu een internationale groep met 8 agentschappen in 7 landen (België, Frankrijk, Spanje, Polen, Luxemburg, Marokko, Madagaskar) en 400 medewerkers."

Deze acquisitie vindt plaats in een zeer gunstige economische context voor eTAIL agency, een bedrijf dat deel uitmaakt van de Virtuology Group. Met een organische groei van 100% en een omzet van €10 miljoen in 2023, streeft eTAIL agency naar een omzet van €50 miljoen binnen 2 jaar.

Deze overname betekent een nieuwe koers voor eTAIL agency. Moïse Denage blijft CEO, maar gaat zich nu richten op de internationale ontwikkeling van het agentschap. Martin Gentil, medeoprichter van Diatly, vervangt hem als co-managing director naast zijn langdurige partner Julien Platel, die dezelfde functie heeft.

Back to top button
Close
Close