Efluenz opent de deur naar 360° marketingcampagnes

Merken kiezen steeds vaker voor alomvattende marketingstrategieën. Ze zijn op zoek naar een uitgebalanceerde mix van kanalen om het bereik en de impact van hun campagnes te maximaliseren. Hoewel influencer marketing over het algemeen een kleiner publiek bereikt dan traditionele media, is het een ideaal medium om potentiële klanten te overtuigen tot aankoop over te gaan. Influencers zijn vaak autoriteiten in hun niche en hun publiek wendt zich tot hen voor advies over de kwaliteit en waarde van producten en diensten. Door de massamedia te combineren met influencer-marketing maken 360°-campagnes het mogelijk om de hele marketingfunnel te doorlopen en in één enkele campagne te werken aan awareness, overweging en aankoop.

post-image-3
Bevestiging van de trend - Succesvolle campagnevoorbeelden

Een uitstekend voorbeeld van een alomvattende campagne, is de recente samenwerking tussen Efluenz en L'OR. Het koffiemerk had eerder betaald voor product placement in het tv-programma Bake-Off. Om de zichtbaarheid die ze door die campagne genoten optimaal te benutten, deed L'OR een beroep op Efluenz. Het bureau daagde acht influencers uit om in de nasleep van het programma gebaksrecepten te creëren met L'OR koffie. Het doel was om het publiek aan te moedigen de recepten zelf te proberen en L'OR-koffie te kopen. Dankzij de strategische combinatie van Televisie en sociale media, benutte L’OR de exposure die ze kregen optimaal en versterkten ze bovendien de interactie met hun doelgroep.


Een andere interessante campagne is de samenwerking tussen Efluenz en UNIQLO, een combinatie van influencer marketing en pers. Een week lang droegen vijf influencers kleding van UNIQLO en deelden ze hierover hun opinie. Na afloop van het influencer gedeelte van de campagne, publiceerde UNIQLO een betaald artikel in een van de perskanalen van Rossel. Het artikel introduceerde het merk en illustreerde de voordelen door middel van getuigenissen van influencers. Door de combinatie van sociale media en pers creëerde de campagne een gevoel van alomtegenwoordigheid van het merk en moedigde dit nieuwe klanten aan om het merk op te zoeken en hun producten te proberen.

De bovenstaande voorbeelden laten zien dat 360°-campagnes het begin zijn van een nieuwe tijdperk soort alomvattende marketing. Alleen met tijd zullen we ontdekken welke andere innovatieve campagnes Efluenz achter de hand heeft. Wat wel duidelijk is, is dat het jonge bureau op een missie is om de grenzen van (influencer) marketing te verleggen.
 
Back to top button
Close
Close