Serviceplan geeft de aftrap voor de sportieve emoji® actie van Aldi

ALDI en Serviceplan kiezen deze keer voor sportieve emoji®. Voetbal, paardensport, schaatsen, tennis, fitness... met niet minder dan 24 verschillende figuurtjes vinden alle sportfans zeker iets van hun gading.

post-image-3

Emoji® zijn vooral populair bij jonge gezinnen. "Voor hen betekent het nieuwe schooljaar ook vaak een terugkeer naar de sportschool of sportclub. Door te kiezen voor sportemoji® hopen we hun enthousiasme voor het verzamelen én het beoefenen van een of meer sporten, aan te moedigen", legt Isabel Henderick, Managing Director Marketing & Communication bij ALDI, uit.

De campagne is zeker ook een beloning voor klantenloyaliteit. "De terug-naar-schoolperiode staat voor veel gezinnen gelijk aan stress en hogere uitgaven. Als discounter zorgen we ervoor dat september zowel betaalbaar als leuk is voor onze klanten," vervolgt Isabel Henderick.

De actie werd ontwikkeld binnen de strategische communicatie ‘ALDI, altijd slim, en wordt ondersteund door een 360° communicatiecampagne die onder andere tv, radio, POS, digitaal, SoMe, Digital OOH en OOH omvat. Het is een samenwerking tussen ALDI en Serviceplan, Plan.Net en Mediaplus, met Boost, BOA Creative Agency, Publicis en hun productiepartners Colorbleed en Sonhouse.

Een teaser, op tv en digitaal loopt tot en met dinsdag 22/08/23. De rest van de 360° campagne zal de hele back-to-school periode lopen (van woensdag 23/08/23 tot woensdag 04/10/23), en zal twee tv-spots omvatten: één om de nieuwe collectie van 24 sport-emoji® voor te stellen, en de tweede om de aankoop van het collectiealbum aan te moedigen.

Back to top button
Close
Close