Succesvolle online kerstmarkten-actie voor Thalys

Bij de aanloop naar de eindejaarsfeesten kan je er niet naast kijken: kerstmarkten. Ook dit jaar was het, ondanks de eerder Zuiderse temperaturen, weer van dattum. En wie aan kerstmarkten denkt, denkt in de eerste plaats aan Duitsland en steden als Aken en Keulen. En nu moet het toch wel lukken dat ook Thalys Aken aandoet.

post-image-3

Meteen de aanleiding voor Thalys om met behulp van de agentschappen iFood en Arc de surfende goegemeente te verblijden met een online game. iFood maakt nu de resultaten van de campagne bekend.

Eerst een woordje over het concept. Het spel bestond er in dat de deelnemer kerstballen moest gooien en vervolgens een quiz moest oplossen. De antwoorden voor die quiz waren te vinden op de microsite www.mijnkerstmarkt.be. De prijzen: retourticketjes naar het Walhalla van de kerstmarkten in onze contreien, Aken.

In november lokte de actie gedurende om en bij 20 dagen 43.000 bezoekers naar de microsite, aldus iFood.

6.000 surfers deden mee aan het spel en meer dan 4.000 daarvan lieten ook hun persoonlijke gegevens na. De banneringactie was dan weer goed voor een click-through van 5,65 %.

Back to top button
Close
Close