Home/Campaigns/De 5 trends voor 2007 van Trendwatching.com De 5 trends voor 2007 van Trendwatching.com Net een mailtje binnengekregen van Trendwatching.com met hun belangrijkste trends voor 2007. Ontdek de 5 belangrijkste modewoorden maar vooral de achterliggende (marketing)realiteit. 2007-01-08Comment Het lijstje van de belangrijkste trends voor 2007: 1. Status Lifestyle Consumeren blijft een kwestie van status verwerven maar de spelregels veranderen. De status is minder en minder gerelateerd aan statusmerken en –producten. Want we voelen ons schuldig over ons consumentisme (het eco-aspect, dank u Al Gore), worden participanten en zijn op zoek naar ‘connecties’ om maar enkele evoluties te noemen. 2. Transparancy Tyranny Gedaan met merken die zich verstoppen achter ‘corporate speak’. Transparancy rules. En dat is best een beangstigende gedachte voor bedrijven en merken die hun zaakjes niet zo goed op orde hebben. 3. Web N+1 Web 2.0 gaat over de gebruiker. Power to the consumer. We mogen ons dit jaar echter zeker verwachten aan discussies over wat er na Web 2.0 komt. Een idee wat precies? Herinner je je nog de discussies over het ‘internet der dingen’. Yep, het is niet omdat er minder gepraat wordt over RFID dat er ook niets gebeurt. En het internet der dingen is zeker niet het enige. Ontdek Web 3.0, 4.0 etc… 4. Trysumers Immuun voor de meeste reclame, ervaren consumenten, vrij van conventies en op zoek naar nieuwe dingen om te proberen. Ziedaar de definitie van de trysumer. 5. The Global Brain Het wereldwijde brein is natuurlijk het resultaat van het netwerk, het ‘geconnecteerd zijn’. En dat globale brein gaat dit jaar een belangrijke rol spleen omdat, aldus Trendwatching, ieder merk een tekort aan talent vreest. ‘This year, expect many corporations, small and big, to aggressively court the 1% of most creative and experienced individuals roaming the globe.’. Honger naar meer? http://www.trendwatching.com/briefing/ Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address