Werving en influence marketing, verenigbaar?

Influencer marketing wordt steeds populairder op alle mogelijke gebieden. Dit type strategie is een populaire manier geworden voor bedrijven om een nieuw publiek te bereiken en hun producten en diensten te promoten.

post-image-3

Een boodschap overbrengen via relevante influencers helpt merken zich te verbinden met hun gemeenschap en een authentieke band te creëren. Sterker nog, als je er goed over nadenkt, kan influencer marketing vandaag de dag geschikt zijn voor elke branche die bereid is samen te werken met content creators. Wist u zelfs dat influencer marketing ook kan worden gebruikt door wervingsbureaus om potentiële werkzoekenden te bereiken?

Door influencer marketing te gebruiken, kunnen wervingsbureaus de kracht van influencers benutten om te groeien en grote aantallen prospects aan te trekken. Dit komt omdat een breder publiek van werkzoekenden wordt bereikt en vacatures zichtbaarder worden. Door samen te werken met influencers die een grote aanhang hebben op social media platforms zoals Instagram, YouTube of LinkedIn, kunnen wervingsbureaus een netwerk van werkzoekenden aanboren die misschien niet op de hoogte waren van de vacatures als ze alleen op traditionele netwerken waren geplaatst.

Onlangs voerde Efluenz een campagne uit met Page Personnel, een rekruteringsbureau voor tijdelijke of vaste functies, waardoor junior of ervaren profielen worden aangenomen.

In deze campagne koos Efluenz influencers die zich richten op studenten of jongvolwassenen, wat niet willekeurig werd geselecteerd. Om dit rekruteringsbedrijf te promoten, werd aan de content creators voorgesteld om een storytelling te ontwikkelen rond advies dat kan worden gegeven aan iemand die op zoek is naar een baan. De influencers gaven hun gemeenschap aanbevelingen over hoe ze hun droombaan konden vinden, het perfecte cv konden schrijven en zich konden voorbereiden op een sollicitatiegesprek.

Door deze samenwerking kon het wervingsbureau vertrouwen en geloofwaardigheid opbouwen bij werkzoekenden. Wanneer een influencer advies geeft over dit soort merken of banen, is de kans groter dat de community de informatie vertrouwt en misschien zelfs solliciteert of deelt.

Back to top button
Close
Close