Sociale media geen bedreiging voor traditionele media

Marketingvox.com verwijst naar een rapport van Deloitte dat moet aantonen dat traditionele media best hun eigen propositie uitbreiden met allerhande ‘social media’ diensten, Web 2.0 dus.

post-image-3

Of met andere woorden: de sociale media en het fenomeen van de user-generated content is geen bedreiging maar een opportuniteit voor de klassieke media.

Deloitte verwijst ondermeer naar het gebruik van blogs en podcasts voor websites van kranten.

We konden het rapport zelf (nog) niet op de site van Deloitte vinden, wie het vindt mag het ons laten weten.

Als we zo om ons heen kijken naar de krantensites in onze contreien, lijkt het rapport ons een beetje te laat te komen. Zo bieden de meeste krantensites hier al langer blogs en podcasts aan.

Dat betekent niet dat de traditionele media alle mogelijkheden van Web 2.0 benutten, verre van zelfs. Maar ze zijn er in elk geval mee bezig.

Marketingvox besluit overigens met te zeggen dat volgens Deloitte de overlappingen tussen traditionele en nieuwe/sociale media in 2007 sterk zullen toenemen.

En dat doet ons dan weer denken aan dit verhaal: http://www.digimedia.be/detail05nl.asp?Id=3643.

Bron: MarketingVox.

Back to top button
Close
Close