Home/Mobile marketing/Auto: nieuwe evoluties in het digitale dashboard Auto: nieuwe evoluties in het digitale dashboard Nog een paar dagen en het 85ste Autosalon opent zijn deuren. Verwacht u de komende weken dus maar aan nieuws uit de sector. We trappen af met twee berichten uit de VS (waar de Consumer Electronics Show er aan komt), die nog maar eens aantonen dat ook de auto hard op weg is om een onderdeel van onze digitale levensstijl en zelfs online mediaconsumptie te worden. 2007-01-08Comment Yahoo heeft in zijn thuisland namelijk de handen in elkaar geslagen met Dash Navigation, een GPS-bedrijf dat met internet verbonden navigatiesystemen maakt. Onder de samenwerking zal Yahoo’s lokale zoektechnologie gekoppeld worden aan het systeem van Dash, in een nieuw systeem dat Dash Express werd gedoopt, waardoor de gebruiker op basis van zijn positie zal kunnen een lokale zoekopdracht uitvoeren. Bezitters van een GPS kennen dat wel: je bent ergens aan het rijden en plots merk je dat de benzineteller bijna op nul staat of begint je maag verschrikkelijk te grommen. De meeste GPS-systemen bieden je dan de mogelijkheid om op basis van je positie een tankstation/restaurant te vinden uit de – meestal beperkte – databank. Met de koppeling van navigatie en de lokale search-technologie van internetbedrijven kun je daarbij natuurlijk nog heel wat stappen verder gaan en kiezen uit een veel bredere waaier aan handelaars en plaatsen in de buurt van waar je je bevindt. En die handelaars kunnen omgekeerd ook promoties opzetten voor de toevallige passant. Het is trouwens niet de enige aankondiging in de autosector op het vlak van digitale technologie dezer dagen. Een paar dagen terug kondigden Ford en Microsoft al aan dat ze gaan samenwerken om meer (draadloze) digitale technologie in de wagen te stoppen. Ze doen dit door een systeem, dat Sync werd gedoopt, dat toelaat om vanuit één centrale omgeving de verschillende digitale apparaten te laten samenwerken. Denk aan je iPod, het luidop voorlezen van je mobiele e-mail etc… (lees het persbericht hier). Sync werd gisteren met veel poeha – maar nog geen producten – tijdens een event aangekondigd in de VS. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address