Sociaal netwerk Snapchat maakt een duik

Het moederbedrijf van Snapchat heef een moeilijk begin van het jaar aangekondigd. Volgens de laatste cijfers van de groep draait de adverteermarkt namelijk niet goed, wat een sterke impact zou hebben op het bedrijf en zijn concurrenten.

post-image-3

Het moederbedrijf van het sociaal netwerk heeft aangekondigd dat de volgende maanden moeilijk zouden zijn voor het bedrijf. Voor 2022 bedroegen de verliezen 1,43 miljoen en is er een vertraging in het groeipercentage die het in 6 jaar niet kende. In een jaar tijd heeft het sociaal netwerk twee derde van zijn waarde verloren.

Volgens Les Echos zouden deze slechte resultaten een alarmbel moeten laten rinkelen voor de andere tech bedrijven die ook afhankelijk zijn van online reclame.

Ondanks die terugval telt Snapchat toch nog altijd 375 miljoen dagelijks actieve gebruikers. Om het hoofd boven water te houden zet Snap in op rechtstreekse reclame, die de gebruikers direct naar de producten van hun keuze doorverwijst. Het rekent ook op Snapchat+, het betalend abonnement dat al meer dan 2 miljoen inschrijvingen heeft.

Back to top button
Close
Close