Voer voor boekenwurmen

Vanaf volgende maand schrijf ik maandelijks een kort overzichtje van de boeken en blogs die ik de voorgaande maand heb gelezen/herlezen voor het magazine Inside. Bij wijze van voorproefje alvast een selectie van de maand. Binnenkort maandelijks in Inside.

post-image-3

Het zijn korte hapklare brokjes, misschien komen we elders met uitvoeriger besprekingen, als er vraag naar is.

Wie ook regelmatig zijn boekje consumeert en er zijn ei over kwijt wil kan overigens altijd zijn besprekingen mailen naar info(at)digimedia.be.

Perfect Pitch: The Art of Selling Ideas and Winning New Business (Jon Steel)

Hoeveel presentaties heb je al niet meegemaakt waarbij je de neiging om in slaap te vallen moest onderdrukken? Als het op evenementen gebeurt durven we het wel eens door de vingers te zien: voor elke goede presentatie krijgen we er een handvol middelmatige of slechte.
 
Erger wordt het wanneer de presentaties kaderen in een ‘pitch’ waarbij je vist naar de beslissing van deze of gene adverteerder om met je bedrijf in zee te gaan. Gelukkig is er nu Perfect Pitch, waarin auteur Jon Steel je een ervaringsgedreven blauwdruk geeft voor die winnende ‘pitch’. In één ruk uit te lezen.

The Corporate Blogging Book (Debbie Weil)

De jongste jaren zagen we heel wat boeken over corporate blogging en blogmarketing verschijnen. We laten ze hier allemaal wel eens de revue passeren. Debbie Weil slaagde er in om het thema van corporate blogging op een begrijpelijke en ‘hands-on’ wijze voor te schotelen aan een ruim zakelijk publiek. Weil is in het dagelijks leven ‘corporate & CEO blogging’ adviseur, of met andere woorden: ze verdient haar boterham met blogs. Houd er rekening mee als u het boek leest en tracht te kijken naar de achterliggende dynamiek van het bloggen, eerder dan naar het bloggen zelf. Maar als u beslist te bloggen: zeker lezen…

Web Copy That Sells: The Revolutionary Formula for Creating Killer Copy Every Time (Maria Veloso)

Een Amerikaanser boek dan dit vind je zelden. Alleen de titel al. Als auteur Maria Veloso ons bovendien in de inleiding voorspiegelt dat we door het lezen van haar boek wel eens veel geld zouden kunnen verdienen, springt onze ‘bullshitmeter’ meteen in het rood. Maar schijn bedriegt. Veloso levert in dit boek een bijzonder leesbare en meeslepende introductie in de manier waarop je door een betere, actievere, meer persoonlijke en emotionele woordkeuze de impact van je online communicatie een flinke duw in de goede richting geeft.

The Cluetrain<

Back to top button
Close
Close