Een nieuwe samenwerking voor het agentschap MKKM

WWF wil een sterke organische aanwezigheid behouden en zijn community op de sociale netwerken in België verder blijven ontwikkelen.

post-image-3

Om hen daarbij te helpen werd MKKM, voor deze gelegenheid bijgestaan door zijn partners La Super Boite en Wynta, gekozen na een consultatie waarbij verschillende agentschappen betrokken waren.

De aanpak van MKKM kon de ngo overtuigen omdat die berust op de aanmaak van een WWF-persona, gebaseerd op big data-analyse.

Concreet werden de metagegevens van alle personen geanalyseerd die in de laatste 12 maanden een interactie hadden met de social media-accounts van de organisatie, om zo het exact sociaal-demografisch, gedrags- en financieel profiel op te stellen van de Belgische burger die zich betrokken voelt bij WWF.

Deze profilering zal dienen als basis voor het herdefiniëren van de contentstrategie,  look & feel, tone of voice, maar ook de keuze van de netwerken, de formats en de functies die op de verschillende sociale accounts van de ngo geactiveerd moeten worden.

Dankzij deze doorgedreven profilering en de aanbevelingen die eruit voortvloeien, kan WWF een boeiende sociale aanwezigheid blijven inzetten voor mensen die geïnteresseerd zijn in de natuur en die zich ervan bewust zijn dat die beschermd moet worden!

Back to top button
Close
Close