Home/Focus/Adobe centraal bij de klantervaring Adobe centraal bij de klantervaring De wereldleider in software voor de montage en bewerken van beelden, audio en documenten, legt de nadruk op het belang van een goede klantervaring. Dankzij zijn verschillende onderzoeken en samenwerkingen doet Adobe er alles aan om de bedrijven beter te adviseren bij de opvolging van hun klanten. 2022-10-17Comment Op 6 oktober heeft Adobe een nieuw onderzoek uitgebracht waaruit blijkt dat het voor de merken steeds belangrijker wordt dat zij de klanten op persoonlijk niveau begrijpen en dat zij met hen als individuen omgaan, in real time. Het onderzoek werd uitgevoerd bij 6000 Britse, Franse en Duitse gebruikers. De verzamelde data duiden op de opkomst van een nieuw type gebruiker, die niet gedefinieerd wil worden in functie van zijn leeftijd en stereotypes, maar die een persoonlijk parcours wil hebben, op basis van de eigen smaak en behoeften. 73% van de gebruikers geeft trouwens aan veel sneller geneigd te zijn om generatielabels af te wijzen, omdat zij zich nauwer verwant voelen met mensen die hun passie en hun interesses delen, ongeacht hun leeftijd. De onderzoeken van Adobe toonden ook aan dat de voorkeuren en de smaak van de gebruikers voortdurend evolueren, wat het nog meer noodzakelijk maakt voor de merken om zich verre te houden van simpele groepering op basis van leeftijd of andere demografische factoren. De gebruikers van vandaag verwachten veel van de merken waarmee zij omgaan: zij willen dat de merken hen als unieke personen beschouwen, dat zij de evolutie van hun gewoonten, van hun belangstellingspunten opvolgen en dat zij hun voorkeuren op gebied van privacy eerbiedigen. Van klantervaring tot voetbalclub Nog altijd vanuit de optiek om de klantervaring te verbeteren, werkt Adobe nu samen met de bekende voetbalclub FC Bayern. Dankzij dit partnerschap kunnen nieuwe gepersonaliseerde ervaringen geboden worden aan miljoenen fans van de club, on- en offline, terwijl ook de efficiency en de duurzame commerciële praktijken verbeterd worden dankzij de bedrijfstoepassingen van Adobe. Met de technologie van Adobe kan FC Bayer zijn fans beter begrijpen om zo meer aantrekkelijke en gepersonaliseerde sportieve ervaringen te creëren. Adobe Experience Cloud zal FC Bayern helpen om profielen aan te maken van de supporters, en zo beter te begrijpen hoe die omgaan met het merk, en ervoor te zorgen dat zij kunnen genieten van een meer persoonlijke relatie met hun favoriet team. Dit houdt in dat de globale ervaring op de speeldagen verbeterd wordt voor de supporters, door hen real time meldingen te geven. Dankzij dit partnerschap zal FC Bayern meer op de persoon afgestemde ervaringen bieden, zodat de fans de passie en de sfeer van de club kunnen vieren, waar zij zich ook bevinden. Op basis van deze verschillende studies en partnerschappen blijft de software voortdurend innoveren zodat bedrijven de beste ervaring aan hun klanten kunnen bieden. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address