"Retail Media", een nieuwe hefboom voor reclame

"Retail Media" bestaat erin dat publiciteit op de handelssites van grote handelaars verkocht wordt. Dit segment evolueert voortdurend en zal in 2022 meer dan 11% van de advertentiemarkt vertegenwoordigen, wat bijna 15% meer is dan verleden jaar.

post-image-3

Voor het eerst zal "Retail Media" de kaap ronden van 100 miljard dollar wereldwijd. Een echts sprong voorwaarts voor dit deel van de markt dat de steunpilaar geworden is van de reclame.

Dit jaar zal "Retail Media" goed zijn voor 11% van de advertentiemarkt, een stijging die te verklaren valt door de steile opgang van de e-commerce als gevolg van de vele lockdownperiodes. De e-commercesites zijn echte reclamevitrines geworden die populair zijn bij de grote merken.

"Retail Media" dankt zijn efficiency aan zijn omgeving. De gebruikers die zich naar de verkoopsite begeven zijn immers al in een koopstemming. Zij staan dus meer open voor reclame en tips.

Dit deel van de publiciteit wordt dus beschouwd als de derde golf van de online reclame, na "search" en "social". Waar de twee voorgangers aangevoerd werden door Google en Facebook, is het nu de beurt aan Amazon om de koploper te worden in "Retail Media".

Volgens GroupeM zal dit segment nog groeien en veel grote merken zullen hierop overstappen. "Retail Media" zou tegen 2027 een 160 miljard dollar moeten bereiken.

Back to top button
Close
Close