De baas van de RTBF kondigt iets nieuws aan voor het nieuwe seizoen

Dit seizoen vullen enkele nieuwigheden het zendrooster van de RTBF aan.  CEO  Jean-Paul Philippot meldt ook de komst van nieuwe samenwerkingen voor reclame.

post-image-3

Het nieuwe seizoen brengt heel wat nieuws voor de RTBF. De omroep kondigt immers de komst aan van nieuwe fictie- en amusementsprogramma’s, wat nieuws op het digitale vlak en nieuwe documentaires.

De onderhandelingen voor de nieuwe beheersovereenkomst 2023-2027 van de openbare audiovisuele dienst zullen ook dit nieuwe seizoen markeren.

Jean-Paul Philippot heeft ook zijn bezorgdheid uitgedrukt over de publiciteitssector. Het verdwijnen van reclame in de ochtenduitzending van La Première zal ongetwijfeld de markt beïnvloeden. Deze advertenties waren goed voor meer dan 3 miljoen euro.

Toch bevestigt de CEO van RTBF dat de budgettaire perspectieven nog altijd gehandhaafd blijven, ondanks de onzekerheid over de economische en publicitaire situatie van de voorbije periode;

De overname van RTL door Rossel en DPT is ook iets wat Jean-Paul Philippot zorgen baart, die een eventuele alliantie in die reclamewereld niet uitsluit. Maar over dit onderwerp blijft de CEO nog zwijgzaam.

Back to top button
Close
Close