TikTok gaat zijn reclame-inkomsten delen met de meest welvarende creators

Woensdag heeft TikTok aangekondigd dat het wil starten met het delen van reclame-inkomsten met zijn bekendste content creators. Een model dat al goed ingeburgerd is bij zijn verschillende concurrenten.

post-image-3

Het bekende videoplatform verklaarde woensdag: "Wij zullen ons eerste programma bestuderen om inkomsten te delen met creators, publieke figuren en nieuwsuitgevers".

Een eerste fase zal uitsluiten voorbehouden zijn voor accounts die meer dan 100.000 abonnees hebben.

Het sociaal netwerk dat een miljard maandelijkse gebruikers kent een viraal ging met de lockdown, heeft er wel zijn tijd voor genomen vooraleer het een beslissing nam over een plan voor het genereren van inkomsten. Dankzij zijn creators haalde het videoplatform in 2021 een omzet van 4,6 miljard dollar. De andere platformen zoals Snapchat, YouTube en Instagram hebben al een tijdje systemen uitgerold voor het delen van inkomsten.

Op 4 mei heeft TikTok ook aangekondigd dat het een aanbod ontwikkelt voor adverteerders. Met deze nieuwe formule, TikTok Pulse genoemd, kunnen adverteerders hun advertenties zien verschijnen bij video`s die tot de 4% populairste op het platform behoren.
Het aanbod zal de adverteerders ook waarborgen dat hun advertentie gelinkt wordt aan geverifieerde en aangepaste content, om zo een efficiënte campagne te beloven.

Back to top button
Close
Close