Home/Buzz marketing/Kort verslag corporate blogging event met Debbie Weil bij NewsEngine PR Kort verslag corporate blogging event met Debbie Weil bij NewsEngine PR Om zijn 10-jarig bestaan te vieren wijdde NewsEngine PR een debat aan corporate blogging. Resultaat: ‘bedrijfsblogging’ staat op het punt een algemene doorbraak te beleven en zich een plaatsje als onafhankelijk medium in de communicatiemix te verwerven. Een zeker aantal ondernemingen heeft de mogelijkheden die blogging biedt reeds ontdekt als corporate woordvoerders en heeft naast websites met traditionele diensten ook blogs gelanceerd. 2006-11-12Comment Debbie Weil, aanwezig op het debat en auteur van ‘The Corporate Blogging Book’ toonde aan dat er momenteel zo’n 60 miljoen blogs in de wereld bestaan met, in dit getal inbegrepen, een aandeel aan corporate blogs dat geschat wordt op enkele honderden. In april 2006 beschikten 29 van de 500 grootste ondernemingen wereldwijd over een blog. Dit cijfer is ondertussen zo goed als verdubbeld, aangezien 8% van de multinationale ondernemingen vandaag over een bedrijfsblog beschikken. Het merendeel van de blogs zijn Engelstalig (39%), gevolgd door Japanse (31%) en Chinese blogs (12%). De Franstalige en Nederlandstalige blogs stellen respectievelijk 2% en 1% voor. Bedrijfsblogging heeft een eigen aanpak en logica die het onderscheiden van de traditionele bedrijfswebsite. Volgens Gartner behoort corporate blogging over twee jaar tot de “mainstream” communicatiemiddelen. Lees ook het interview met Weil door De Standaard. Redacties Inside + Digimedia Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address