Fabien Bourgies neemt de leiding op zich van het nieuw Belgisch kantoor van Channel Factory

Channel Factory, specialist in contextuele optimalisering van videoreclame op YouTube, opent een kantoor in België en vertrouwt de teugels ervan toe aan Fabien Bourgies, voormalig marketingdirecteur van de groep Pernod Ricard en voormalig media-expert bij Publicis.

post-image-3

Het bedrijf Channel Factory werd in 2011 opgericht met het doel een oplossing te vinden voor het probleem van content die mogelijk schade kan berokkenen aan  het imago van merken.
Dankzij zijn expertise in contextuele optimalisering van videoadvertenties op YouTube, wil het in Zweden gevestigde bedrijf  een oplossing bieden zodat advertenties afgestemd zijn op de context waarin zij vertoond worden.

Om ook te beantwoorden aan de behoeften van de Belgische markt opent Channel Factory nu een plaatselijk kantoor, waarvan het de teugels toevertrouwt aan Fabien Bourgies, voormalig algemeen directeur van plaatselijke tv`s in de Brussels-Waalse Federatie, voormalig marketingdirecteur bij de groep Pernod Ricard, en voormalig media-expert bij Publicis.
Zijn belangrijkste opdracht bestaat erin om de media-agentschappen en de adverteerders te ontmoeten, en hen een oplossing te bieden voor hun behoeften in Brand Safety en Brand Suitability.

Fabien Bourgies maakt deel uit van het Benelux-team onder leiding van Nick Beentjes, en hij is belast met de opvolging van de YouTube-campagnes en het behalen van hun performantie.

"In mijn verleden als marketingdirecteur bij Pernod Ricard, werd ik vaak geconfronteerd met het probleem om advertenties in een "Safe" context te plaatsen, wat vooral voor merken van alcoholische dranken belangrijk is. Met de explosieve groei van het aantal uren dat VOD (Video-on-demand) bekeken wordt, is deze noodzaak nog nijpender te worden. Toen ik de verantwoordelijken van Channel Factory ontmoette, heb ik meteen de kracht van de tool en de aanpak begrepen. Het is duidelijk dat alle adverteerders en dus ook de media-agentschappen hieraan een behoefte hebben. Geen enkel merk wil zien dat zijn spot uitgezonden wordt voor content die mogelijk schadelijk kan zijn voor zijn imago of bij de verkeerde doelgroep", legt Fabien Bourgies uit.

Uitgaande van het principe dat de merken zich in een "safe" omgeving moeten bevinden, maar ook dat de context van de vertoning de performantie van campagnes verhoogt, heeft Channel Factory een eigen tool voor pre-bid verifiëring ontwikkeld, ViewIQ, die permanent alle YouTube-content in real time analyseert, om de "Brand Safety" en de "Brand Suitability" te verzekeren. Met andere woorden de contextuele afstemming tussen reclameboodschap, de waarden van het merk en de videocontent.

Het bedrijf is een officiële YouTube-partner, via het YouTube Measurement Program (YTMP)( https://youtube.com/measurementprogram), wat een geprivilegieerde en exclusieve toegang biedt tot de API van YouTube op het niveau van de kanalen en van elke video.
Alle content wordt ingedeeld volgens de categorieën van IAB, op basis van audiotranscripties en metadata.

Back to top button
Close
Close