Nieuwe oplossing om het engagement te verhogen in een "cookieless" wereld

Publiciteitsplatform Outbrain heeft "Engagement Bid Strategy" voorgesteld, een nieuwe aanbevelingsoplossing die het engagement "zonder cookies van derden" moet verbeteren.

post-image-3

Het publiciteitsplatform dat gespecialiseerd is in de aanbeveling van gesponsorde links, heeft zopas een nieuwe oplossing gelanceerd, gebaseerd op AI-technieken die geen enkele cookie van derden gebruiken noch enige tracking code. Met "Engagement Bid Strategy" kan men automatisch de performantie van "mid-funnel" campagnes optimaliseren en de engagementperformantie beter aansturen, om zo een brede waaier marketingdoeleinden te bereiken zoals het aantal pageviews, de gemiddelde tijd, of het aantal clicks per sessie.

"De nieuwe oplossing optimaliseert automatisch de verspreiding van advertenties en past de biedingen aan de cost per click (CPC) aan dankzij het gebruik van `site-centric` gegevens, die rechtstreeks afkomstig zijn van de meetinstrumenten van de adverteerders".

"Deze belangrijke innovatie is speciaal bedacht om de adverteerders te helpen de performantie van hun campagnes te verbeteren in een wereld zonder cookies van derden", aldus een tevreden Yaron Galai, CEO van Outbrain.

Concreet berust de optimalisatie van campagnes op een analyse van data over het gedrag van de gebruiker, rechtstreeks vanuit hun analytics systeem, zo verduidelijkt het bedrijf.

"En vermits in 2022 de uitdaging voor de merken erin bestaat om de aandacht van de gebruikers te trekken, wordt de toevoeging van functies die in staat zijn om het engagement te meten van essentieel belang".

Het aanbevelingsplatform Outbrain, opgericht in 2006, laat toe om een 10 miljard aanbevelingen per dag te verspreiden bij de gebruikers, dankzij een netwerk van meer dan 7.000 partnersites, terwijl het ook de adverteerders met dit publiek in contact brengt om hun activiteit te laten groeien.
 

Back to top button
Close
Close