Home/Campaigns/Belgische online adverteerders willen budgetten in 2007 optrekken Belgische online adverteerders willen budgetten in 2007 optrekken Volgens een kersverse studie van Insites Consulting en het IAB willen 8 op 10 beslissingnemers die al ervaring hebben met online adverteren volgend jaar hun budgetten voor interactieve reclame optrekken. 2006-11-07Comment Dat is meteen 15 % meer dan vorig jaar tijdens een gelijkaardige enquête. De reden waarom de adverteerders die al eens iets online deden hun budgetten willen optrekken: het werkt. Maar waar er gebruikers zijn van internet voor reclamedoeleinden, zijn er ook niet-gebruikers. En die niet-gebruikers vinden dat, aldus InSites, de internetpenetratie onder consumenten nog te laag is… en dat hun klanten niet genoeg openstaan voor online reclame. Bovendien hebben de niet-gebruikers onvoldoende kennis van wat ze mogen verwachten als ze aan online reclame doen en vinden ze dat hun concullega’s deze vorm van reclame onvoldoende gebruiken… Wie aan online reclame doet, wijst vooral op de efficiëntie en de DM-resultaten van interactieve marketing. Over dat laatste trouwens: het is opmerkelijk dat het gros van de adverteerders TV nog steeds ziet als het ideale branding-vehikel terwijl internet eerder wordt gezien als een DM-instrument of een ‘tool’ voor het uitbouwen van een commerciële database. Meer info: http://www.insites.be Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address