Home/Online media/Outbrain breidt zijn native advertentie-inventaris uit met "Header Bidding" Outbrain breidt zijn native advertentie-inventaris uit met "Header Bidding" Het adverteerplatform heeft onlangs zijn nieuwe veilingoplossing gelanceerd: "Native Header Bidding". Verschillende grote mediagroepen in België hebben die al toegepast, om zo hun inkomstenopportuniteiten te verhogen. 2022-01-13Comment Het Recommandation Platform Outbrain heeft onlangs zijn nieuwe oplossing voor advertenties per opbod, "Native Header Bidding", wereldwijd uitgerold. Het bedrijf wil hiermee de mediagroepen meer mogelijkheden tot monetisering geven, door de verspreiding van hun advertenties uit te breiden tot alle soorten reclameruimtes. Met "Native Header Bidding" kan de adverteerengine van Outbrain alle soorten reclameruimten (in-article, display, video, enz.) in programmatic, real time bidding aanbieden, om daar native advertenties te verspreiden. Deze strategische uitbreiding van het aanbod maximaliseert zo de inkomsten van de mediapartners, en dan vooral dankzij de boeiende native formats van Outbrain", aldus een verheugde Eytan Galai, Chief Revenue Officer bij Outbrain. "Wij zetten in op innovatie en doen alles om onze mediapartners te helpen hun inkomsten te optimaliseren, en tegelijk de gebruikers een betere advertentie-ervaring te bieden", zegt Eytan Galai, Chief Revenue Officer bij Outbrain. En voegt eraan toe: "Native Header Bidding biedt een echte bijkomende opportuniteit op inkomsten voor de mediagroepen; het snelle succes dat de oplossing kent bij onze partners is daarvan getuige". Tot nu werden de advertenties van Outbrain vooral vertoond in de aanbevelingsstroom van het recommendation platform. Maar met de Native Header Bidding kunnen nu de meeste native advertenties vertoond worden op heel veel display- en videoruimten. `Dit is een nieuw marktsegment voor Outbrain, dat wij met veel ambitie aanpakken. Het vertaalt zich vooral in meer inkomsten voor onze mediapartners, en meer performantie voor onze adverteerpartners", zo voegt het bedrijf eraan toe. Het in New York gevestigd bedrijf, dat in 2006 opgericht werd, bouwt voort op de heersende normen op het gebied van veilingen op het open web. Het verdeelt een 10 miljard dagelijkse aanbevelingen onder de gebruikers, via een netwerk met meer dan 7.000 partnersites Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address