Snapchat zorgt voor een paniekgolf op Wall Street

Snapchat lanceert een waarschuwing en sleurt de giganten van de sociale media met zich mee. De reden: twee negatieve signalen over online adverteren.

post-image-3

Online reclame is de voornaamste motor van de tech-giganten, en het heeft dan ook een dominante plaats in Wall Street. De advertenties financieren immers een aanzienlijk deel van de apps die gratis zijn voor het publiek, maar het systeem begint te sputteren. Snapchat heeft donderdag een waarschuwing gegeven en het is bij het lezen van het trimestrieel rapport van het platform dat de beleggers doorkregen waarom, en zij meteen besloten hebben om zich terug te trekken.

Een sneeuwbaleffect
Vrijdag zakte het aandeel van Snapchat met 20%. Een zelfde beweging was te zien bij Twitter, Facebook, Pinterest, Alphabet. Als gevolg van de huidige pandemie is er een flessenhals in de bevoorrading ontstaan, waardoor  steeds meer bedrijven hun reclame-uitgaven voor de eindejaarsfeesten verminderen. Met de beperkte voorraden hebben bedrijven er geen belang bij om geld te besteden aan reclame voor een product dat misschien niet onder de kerstboom zal geraken.

Apple stopt ermee
Door de third-party cookies te verwijderen, maken Apple en Google het steeds moeilijker voor adverteerdiensten om data uit te wisselen. Begin dit jaar had Apple bepaald dat elke app op voorhand aan de iPhone-gebruikers de toestemming moest vragen om gevolgd te worden voor adverteerdoeleinden.


Back to top button
Close
Close