Home/Campaigns/Belgische reclamewereld mobiliseert zich voor Baobab en Senegal Belgische reclamewereld mobiliseert zich voor Baobab en Senegal Dat inventieve ideeën bevrijdend werken wanneer je buiten de lijntjes durft te kleuren bewijst een onuitgegeven non-profit campagne van Scripta-makelij. 2006-11-01Comment In 2003 werd onder impuls van Serge De Schryver en met de onvoorwaardelijke steun van reclameregie Scripta ‘Baobab’ opgericht, een samenwerkings- en uitwisselingsproject dat in en rond Dakar projecten steunt. Met de jaren werd flink wat talent en engagement uit de reclamewereld gebundeld ter gelegenheid van een hele rist succesvolle bewustmakings- en wervingsactiviteiten, tot in Dakar toe. Ook dit jaar is Scripta met een bijzonder fris en rijk sneeuwbalidee op de proppen gekomen om gelden te werven. Het laatste uur van het jaar steekt toch niemand echt wat uit, dus waarom dat uur niet aan Baobab schenken? Resultaat: een flink uit de kluiten gewassen geïntegreerde campagne die stoelt op een vernuftig gebruik van nieuwe media, met nu al meer dan 30 sponsors. Je vindt ze op de onontbeerlijke actiestek (www.mijnlaatsteuur.be) en op de site van Scripta. Openhere zorgde voor de look van de webstek, de ontwikkeling van de filmpjes en de advertenties in de vakpers. Op de actiestek staat ook een rekengizmo’tje waarmee je je uurloon kunt berekenen en in alle discretie meteen doorstorten ten voordele van Fandène, een noodlijdend dorp net buiten Dakar. De kracht van het idee blijkt echter ook en vooral uit de deels virale hype die errond gecreëerd wordt. Via e-mail werden 2.600 reclamebestemmelingen aangeschreven, die tweemaal per week een hilarisch filmpje krijgen met het laatste uur made by sponsors zoals Coca-Cola, Initiative of nog Mortierbrigade. De filmpjes worden uiteraard verwoed doorgestuurd én gepost op de eigen site en op YouTube. In totaal zijn 6 à 7 van die real life-sponsorfilmpjes voorzien. Reken maar dat overal te lande spontaan voor het plezier nieuwe filmpjes ingeblikt zullen worden. En dat ook reclamemensen een hart hebben mag blijken uit het volgende: alle partners in deze unieke actie werken gratis en voor niks! www.mijnlaatsteuur.bewww.scripta.be Michel Dirkx Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address