Home/Campaigns/Web 2 punt wat ? Web 2 punt wat ? Op deze website wordt de term Web 2.0 al wel eens in de mond genomen. Niet omdat we dat hip vinden, wel omdat het voor ons een term is die ook iets betekent. En waarom alles in tien zinnen zeggen als het ook in één term kan? Maar misschien zouden we dat beter niet doen. 2006-11-01Comment Want als we een recente studie mogen geloven van het Amerikaanse Zoomerang heeft een groot deel van de marketeers (78 %) geen flauw idee waar de klepel hangt als de klok ‘2.0’ luidt. Laat staan dat ze gebruik maken van zogeheten Web 2.0 technieken en strategieën: slechts een derde van de bevraagde marketeers blijkt dat wel te doen. Toch zullen wij het over Web 2.0 blijven hebben. Omdat het voor ons geen hype is, het is gewoon een kristallisatie van begrippen waar we het al jaren geleden over hadden. Een resem technologieën maar in de eerste plaats de dingen die deze technologieën mogelijk maken: participeren, netwerken, delen, samenwerken etc… met als gevolg fenomenen als blogs en online communities. Trouwens, het goede nieuws uit de Zoomerang studie: de marketeers die wel 2.0 strategieën inzetten, boeken daarmee doorgaans het nodige succes. Welke 2.0 technieken dat zoal zijn leest u via de links onderaan. En voor de goede orde: eigenlijk doen die technieken er niet toe. Want 2.0 is in de eerste plaats een manier van denken en communiceren, ongeacht het medium of de modegril van het moment. Of zoals Clickz treffend schrijft (vrij vertaald): “stoppen met praten en LUISTEREN. Uw klanten hebben veel te vertellen”. http://www.clickz.com/showPage.html?page=3624026http://info.zoomerang.com/news/newsevents.htmhttp://sfgate.com/cgi-bin/blogs/sfgate/detail?blogid=19&entry_id=10797 Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address