Werkt Google aan een display advertising aanbod?

Google is de ongekroonde koning van de resultaatgerichte interactieve reclame met zijn ‘Cost Per Click netwerken’ AdWords en uitgeversnetwerk AdSense. Maar kost per klik modellen zijn natuurlijk niet voor iedereen en voor elke marketingdoelstelling ideaal.

post-image-3

Ze zijn vooral geschikt voor acties die gericht zijn op het bouwen van trafiek, leads en onmiddelijke verkoop.

Wat doe je dan met al die grote bedrijven die naast het uitvoeren van soortgelijke ‘direct marketing ‘acties ook tonnen geld spenderen aan branding (ook op het web)?

Het antwoord van Google zou Google Display Advertising Network heten en is Google’s ‘geheime’ online reclamenetwerk dat niet gestoeld is op kost per klik maar op kost per impressie (CPM of Cost Per Mille).

Wat er allemaal van aan is, zal nog moeten blijken maar ene John Chow licht alvast op zijn blog een tip van de sluier op. Hij kan dat omdat hij naar eigen zeggen werd aangezocht voor een test.

Wat is de bedoeling van de dienst? Chow zegt dat Google met het aanbod mikt op Fortune 1000 bedrijven en een selectie websites wil aanbieden waarop het display ads en video-advertenties aanbiedt aan een hoge CPM. Google zou met de websites een vaste CPM-prijs afspreken, contracten afsluiten voor één jaar en een garantie eisen op het vlak van maandelijkse online reclameruimte (‘inventory’) voor de door Google verkochte campagnes.  

Lees het hele verhaal op http://www.johnchow.com/google%e2%80%99s-top-secret-advertising-network/

Back to top button
Close
Close