Ofcom bundelt cijfermateriaal wereldwijd mediagebruik

De Britse telecom-regulator Ofcom (afkorting van Office of Communications) heeft zijn ‘International Communications Market Report’ gepubliceerd. Daarin lezen we ondermeer dat de continue vooruitgang inzake breedband gerelateerd lijkt (ze gebruiken die voorwaardelijke term dus nog) met een achteruitgang in het aantal uren dat TV wordt gekeken.

post-image-3

Volgens Ofcom zegt gemiddeld een derde van de consumenten met breedbandinternet minder TV te kijken dan voorheen.

i-Merge zal blij zijn te lezen dat China wereldwijd de toon aangeeft op het vlak van het bekijken van muziekvideo’s en Tv-programma’s via breedband.

Een samenvatting vind je op http://www.ofcom.org.uk/media/news/2006/11/nr_20061129, heel veel cijfers en resultaten over alle mogelijke media en over de evoluties van de reclamebestedingen vind je in het gratis te downloaden 221 pagina’s tellende rapport, en wel op deze link (opent PDF): http://www.ofcom.org.uk/research/cm/icmr06/icmr.pdf

Voor de goede orde: je vindt er geen Belgische data in, er worden enkel een aantal sleutelmarkten gedetailleerd uitgewerkt waaronder de VS, Japan, China, Frankrijk en Duitsland.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Back to top button
Close
Close