Sterke cijfers voor Opel`s `Prepare your hair` campagne

Herinnert u zich nog de ‘Prepare your hair campagne’ waarmee Opel op virale en interactieve wijze zijn Astra Twin Top Cabrio ondersteunde in de Benelux-landen?

post-image-3

Als u ze miste of geheugenproblemen hebt snel even samenvatten: de actie van de hand van Inspire - By The Way Advertainment was gebaseerd op een viraal formaat waarbij gebruik werd gemaakt van een gepersonaliseerde video (met de naam van de deelnemer die eerst zijn naam en GSM-nummer moest intikken) waarna die deelnemer een telefoontje ontving van het personage uit het filmpje en vervolgens ook ‘zijn’ filmpje kon doorsturen naar een vriend.

Een virale actie met onderliggend een stukje ‘call back’ technologie van het Amerikaanse bedrijf eStara.

We kregen gisteren in onze mailbox de resultaten van de actie ingezonden. En die zijn opmerkelijk. De campagne begon net voor de zomer op basis van een e-mail actie op een opt-in databank van tussen de 15.000 en 16.000 contacten. 

Nog geen twee weken na de start van de actie, ergens in mei, had het systeem al om en bij 150.000 automatische oproepen gegenereerd.

Na afloop van de campagne stond de teller op 450.000 oproepen. De database met contacten  is dus eveneens gegroeid van om en bij 16.000 tot 450.000 contacten. Een stijging van niet minder dan 3000 %.

Stefaan Claes, Internet en CRM verantwoordelijke bij Opel Benelux, verwijst voor het succes ondermeer naar de goede integratie van de technologie van eStara (meer bepaald diens Call on Cue) met de campagnesite.

www.eStara.com

Back to top button
Close
Close