Talent 2006 prijs van IAB voor thesis over e-branding

De merkimpact van online reclame was in een ver internetverleden, een paar jaar geleden dus, een heikel discussiepunt in de interactieve sector en dus ook op deze website. Ik herinner me hoe we dag na dag opnieuw om de oren werden geslagen met studies die moesten aantonen dat internetreclame ook wel iets met branding te maken heeft.

post-image-3

In die tijd – en trouwens ook vandaag nog veel te vaak – lag de focus immers op allerlei parameters die vooral gericht waren op onmiddellijke resultaten: kliks, weet je wel.

Deze lange inleiding om u maar te zeggen dat die tijden stilaan veranderen en dat het IAB zijn ‘Talent 2006’ prijs (een prijs voor de beste e-marketing thesis) uitreikt aan Jonathan Pardo die precies over ‘e-branding’ zijn ding deed.

De thesis van Pardo heet voluit ‘e-Branding. Stratégie de marques au virtuel’.

De bekroonde student van de universiteit van Bergen ziet zijn thesis over de positionering van merken in de interactieve media beloond met een geldprijs. Zijn thesis zal samen met die van Aurélie Minne (ULB) en Els Thielemans (VUB) op de IAB website te bekijken zijn.

Minne schreef een thesis met als titel ‘Le Web Planning ou comment mettre en place une stratégie publicitaire sur Internet’, Thielemans deed het met ‘Evaluatie van sms als marketingcommunicatiemiddel’.

www.iab-belgium.be/talent.

Back to top button
Close
Close