Veel volk op `Web Goes Mobile Seminarie` van MobileWeb.be

Er komt steeds meer interesse vanuit de zakenwereld voor het Mobiele Internet en zijn vele mogelijke toepassingen. Dat was duidelijk te merken aan de ruime opkomst voor het ‘Web Goes Mobile’ seminarie, dat MobileWeb.be op donderdag 23 november organiseerde in het GUGA te Diegem.  Hierbij presenteerden drie internationale sprekers hun terreinervaring met het mobiele internet.

post-image-3
Reinoud Bosman, Information Architect bij MediaCatalyst, wees op het belang van een aangepast design van de mobiele internet site, met als belangrijkste boodschap: hou het simpel.
 
Een goed uitgewerkte site, tezamen met een uitgekiende strategie voor het aantrekken van bezoekers kunnen een enorme impact teweeg brengen.
 
Zo heeft de mobiele site die werd ontwikkeld voor Sony Ericsson, in het kader van hun sponsoring voor de World Tennis Association (WTA), tot 10 keer meer bezoekers aangetrokken dan de specifieke campagne website tijdens dezelfde periode.
 
Ook de mobiele internet site van de Samsung Fun Club bewijst het potentieel van een dergelijk business model. Roel van Eersel van Mocreate heeft sinds de oprichting van de Samsung Fun Club in 2002 op het terrein ervaren dat het beheer van een mobiele internet site sterk verschilt van dat een webstek.
 
Samsung was de eerste marktspeler die mobiele content begon aan te wenden om de verkoop van GSM handsets te stimuleren. In parallel kwam de verkoop van mobiele content snel op gang. Hierdoor is Samsung Benelux momenteel binnen de Samsung Mobile de nummer 1 in Europa op vlak van content turnover. In België is de Samsung Fun Club goed voor 10.000 bezoeken per dag.

Jean-Pol Boone van Universal Music stelde de mobiele strategie en campagnes voor van Universal Music Mobile voor. Voor een platenmaatschappij betekent de promotie van hun artiesten dat telkens een nieuw brand moet gepositioneerd worden. Het mobiele internet kan hierbij een zeer interessante rol spelen zoals in Frankrijk waarbij voor verschillende artiesten aparte mobiele internet sites werden opgezet en gepromoot via Gallery. Universal Music evolueert dan ook steeds meer naar volwaardig medium.

Tenslotte gaf Danny Lein, managing director van organisator MobileWeb.be, gedetailleerde uitleg over de introductie van PlazZza in België.  Met de lancering van de Samsung E500 op PlazZza haalde MobileWeb.be recent een primeur in België. Tevens werd met een video verwezen naar grote broer Gallery, dat reeds sinds drie jaar succesvol opereert in Frankrijk en tot nog toe reeds meer dan 1000 service providers in zijn directory telt.  De Belgische operatoren zijn overtuigd dat ook het PlazZza-initiatief over de komende maanden zal kunnen uitgroeien tot een krachtig middel van mobiele marketing.

Back to top button
Close
Close