Sara Vanderkelen brengt Wax Interactive van startup naar scale up

De digitale wereld kreeg een enorme boost tijdens de coronacrisis. Een evolutie die ook bij Wax Interactive in niet onopgemerkt bleef. Sinds april vorig jaar werd het aantal werknemers - onder leiding van de nieuwe COO Sara Vanderkelen. Ontdek het geheim achter hun groei.

post-image-3

Het beste voorbeeld van de bedrijfscultuur bij Wax Interactive is de nieuwe COO Sara Vanderkelen. Vijf jaar geleden startte ze als project manager, om drie maand later al aan de slag te gaan als team lead van Social Media & Performance Marketing. In volle coronacrisis nam ze ook de fakkel over van voormalige COO Pierre Thomas, toen die naar Frankrijk vertrok voor vrijwilligerswerk. Samen met de oorspronkelijke oprichter Brecht Malfait brengt ze Wax Interactive sinds vorig jaar naar een hoger niveau.

Lijkt het volop rekruteren van nieuwe werknemers in volle crisis geen goed idee? Take notes, want met maar liefst achttien nieuwe werkkrachten sinds april vorig jaar bewijst Wax Interactive het tegendeel. Door de ongeziene vraag naar nieuwe digitale campagnes van zowel bestaande als nieuwe klanten werd een volledig nieuwe waaier aan profielen op een recordtijd ingezet.

Een digitaal agentschap boordevol talent is één ding, maar ook de klanten maken het bedrijf. Zo mag Wax Interactive heel wat A-merken als Panasonic, Vandemoortele, Colruyt Group, Cointreau, Elvea, Lima Bio Food, Pierre Fabre en Nestlé tot zijn trouwe klanten rekenen. 

“Ons geheim hier? Dat zijn samenwerkingen op lange termijn. Iedereen bij Wax Interactive voelt een grote verantwoordelijkheid tegenover zijn klanten, en krijgt een enorme boost van goede resultaten. En daar mogen onze klanten de vruchten van plukken.” Vandemoortele en Tissot zijn zo al meer dan zeven jaar klant bij Wax, Elvea en Panasonic vijf jaar. “Onze klanten zijn naast onze werknemers ons paradepaardje, en we zijn trots op de campagnes die we voor hen mogen creëren. Hoe langer we ook voor hen werken, hoe meer vrijheid we krijgen om hen te inspireren met nieuwe trends en deze ook in uitvoering mogen brengen.” 

Trouwe klanten bij Wax Interactive geven steeds meer vrijheid om innovatief aan de slag te gaan, en die innovativiteit binnen het bedrijf trekt dan weer nieuwe klanten aan. Een van de manieren om hun kennis te delen met bestaande en potentieel nieuwe klanten, zijn hun inspirationele sessies, die tijdens corona werden omgetoverd tot webinars. 

Het eerste kwartaal van 2021 was enorm succesvol, waarbij Wax Interactive reeds 95% verkocht heeft van vorig jaar. Dit betekent dat ze hun prognose van 4,75M in 2021 alweer zullen overschrijden.
 
Back to top button
Close
Close