Cowboy stelt een nieuwe hyper-connected fiets voor

De Belgische start-up lanceert zijn elektrische fiets 4.0, meer dan ooit geconnecteerd en in een "open" versie. De inkomsten stijgen explosief…

post-image-3
Het jonge Brusselse bedrijf, dat in 2017 opgericht werd door Adrien Roose, Karim Slaoui (voorheen Take Eat Easy) en Tanguy Goretti, voormalig medeoprichter van Djump, heeft de vierde generatie voorgesteld van zijn gelijknamige elektrische fiets, de Cowboy 4 of C4 voor de vrienden. En voor het eerst heeft het merk beslist om zijn nieuw model uit te brengen in twee versies: sport en een open kader.
Modellen die enkel online verkocht worden (cowboy.com) en de groei van het bedrijf zouden moeten versterken, waarvan het omzetcijfer in het eerste trimester 2021 al verdubbeld is.
De strategie van het merk, die geïnspireerd is op de Apple-producten, combineert het `home made` (200 stuks intern vervaardigd) en connected software oplossingen.
De nieuwe versie herneemt de belangrijkste esthetische lijnen van zijn voorganger, maar geniet van een nog strakker design (de remkabels lopen voortaan rechtstreeks achter het stuur), bredere wielen (47mm tegenover 42mm in de oude versie) en andere welkome verfijningen.
De elektrische motor van 250W, die assistentie geeft tot de wettelijke snelheid van 25 km/u maximum, werd geoptimaliseerd om het koppel met 50% te verbeteren dat van 30 naar 45 Nm stijgt, en zo voor meer dynamische versnellingen te zorgen.
De grote nieuwigheden zijn te vinden bij de Cowboy 4 ST, het eerste model van het merk dat geniet van een open kader (geen gesloten kader dus), met de bedoeling om zo een breder en meer gediversifieerd publiek te bereiken dan het huidig cliënteel dat voornamelijk uit mannen bestaat.
Maar de nieuwe modellen onderscheiden zich vooral door de integratie van een ingebouwde cockpit en een Quad Lock ondersteuning rechtstreeks op het stuur, om de batterij van de smartphone te kunnen herladen.
Het bedrijf heeft tot slot een reeks nieuwigheden aangekondigd in de software, verwacht voor de zomer 2021. De app voor de fiets zou een nieuw welkomstscherm bevatten dat informatie geeft over de luchtkwaliteit, weersomstandigheden, prognoses voor verbruik en autonomie, of een samenvatting van voorgaande trajecten. Wat uiteraard de strategie van het bedrijf versterkt om de gebruikservaring te verbeteren.
Het staat nu al vast dat deze nieuwe modellen hun doelgroepen zullen hebben, en eveneens meer bedrijven of leasingspelers zouden kunnen verleiden, sectoren die momenteel slechts goed zijn voor 10% van de inkomsten van de start-up.
De nieuwe modellen zijn nu al in voorbestelling beschikbaar aan de prijs van 2.490 euro.
 
 
 
Back to top button
Close
Close