Hoe AddRetail volop kiest voor omnichannel om de `retail` te lokken

Terwijl de handelssector een revolutie zonder voorgaande meemaakt, surft het Belgische omnichannel agentschap, dat 100% op `retail` gefocust is, op een exponentiële groei.  

post-image-3
De geschiedenis van het agentschap AddRetail gaat al terug tot 2016. Het jaar waarin Myriam Blanpain, met steun van het duo Stéphane Buisseret en Eric Hollander, resp. CEO en oprichter van AIR, beslist om het eerste Belgische "omnichannel" communicatieagentschap op te richten, volledig gewijd aan de retail.
Vijf jaar later stelt het in Diegem gevestigde bedrijf bijna 50 mensen te werk die elk jaar meer dan 1.500 projecten realiseren voor hun klanten. De oprichters, die kunnen rekenen op hun eigen expertise, slaagden erin om een nichemarkt te veroveren en mooi winstgevend te worden dankzij een beperkte concurrentie.
Een succesverhaal dat Myriam Blanpain, CEO van het bedrijf, verklaart door een "geïntegreerde aanpak, gebaseerd op de triptiek creatie - operationele kracht - technologische expertise".
Ondertussen is het agentschap erin geslaagd om de grootste commerciële merken te lokken, zoals Carrefour Hypermarchés, di!, Club, Renmans, Planet Pafrum om er maar enkele te noemen.
Toch hebben de verschillende lockdowns en de overheidsmaatregelen die ermee gepaard gingen de retailsector volledig overhoopgegooid. "Wat werkte op het gebied van communicatie moest volledig herdacht worden", verklaart Myriam Blanpain.
En dus werden de teams van AddRetail sinds het begin van de crisis ertoe verplicht om na elke nieuwe regeringsaankondiging nieuwe strategieën uit te werken voor hun klanten.
"Wij moesten een echte partner-relatie uitbouwen met de klanten, met bijzondere aandacht voor de taaldimensie ", stipt Myriam Blanpain aan.
Een dubbele cultuur die in de ogen van de CEO en zijn nationale klanten meer dan essentieel lijkt nu het bureau zijn vijfjarig bestaan viert ...
Back to top button
Close
Close