Home/Campaigns/Merrill Lynch verhoogt prognoses online reclame in de VS Merrill Lynch verhoogt prognoses online reclame in de VS Merrill Lynch heeft nog maar eens zijn verwachtingen over de online reclamebestedingen in de VS opgetrokken. Het verhoogt zijn verwachtingen voor het vierde kwartaal naar aanleiding van de recente cijfers van het IAB. Maar ook voor volgend jaar ziet ML het rooskleuriger in dan voorheen. 2006-11-20Comment En dat komt ondermeer door de razendsnelle opkomst van online video reclameformaten. Voor het vierde kwartaal verwacht ML nu dat de online bestedingen in totaal zullen toenemen met 30 % in de VS, in plaats van de eerder verwachte 27 %. Opvallend is dat ook volgend jaar de groei van de advertentiebudgetten die naar de zoekmotoren zullen gaan, sneller groeien dan die voor online display reclame. Search zou volgens ML volgend jaar zelfs goed moeten worden voor meer dan 42 % van alle online reclamebudgetten… Bron en meer cijfers: MarketingVox Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address