Disney+: meer dan 95 miljoen abonnees

Disney+, dat in november 2019 in Noord-Amerika en Nederland gelanceerd werd en een duwtje in de rug kreeg van de pandemie, telt al bijna 95 miljoen betalende abonnees wereldwijd.

post-image-3

De groep had voorzien deze doelstelling pas in 2024 te bereiken. Ter vergelijking, Netflix dat vandaag meer dan 200 miljoen abonnees telt, deed er 10 jaar over om dit doel te bereiken.

Volgens The Walt Disney Company zou Disney+ alleen al in de maand december meer dan 8 miljoen abonnees binnengehaald hebben. Dit succes wordt toegeschreven aan de reeks "The Mandalorian", uit de Star Wars-franchise en aan de film "Soul" van de Pixar-studio`s, die meteen in Video On Demand uitkwamen. Het platform kan ook rekenen op het succes van "Wanda Vision". Volgens een onderzoek van Parrot Analytics is deze Marvel-reeks momenteel de populairste ter wereld.

"Wij moeten een zeer hoge prijs-kwaliteit verhouding behouden, en er is geen betere manier om dat te doen dan de franchise-machine te laten draaien om elke maand nieuwe werken uit te brengen", aldus Bob Chapek, CEO van de Disney-groep.

Met de sluiting van de bioscopen en themaparken, die een zware impact had op de winst van de groep, wordt de afdeling directe diensten aan de gebruikers als essentieel beschouwd: die omvat de platformen Disney+, ESPN+ en Hulu en heeft in het laatste trimester 2020 maar liefst 3,5 miljard dollar omzet opgebracht, een stijging met 73% op een jaar tijd. Wat evenveel is als de afdeling "parken, ervaringen en afgeleide producten" waarvan de omzet in diezelfde periode met de helft verminderd is.

Back to top button
Close
Close