Online (display) reclame in Nederland en in de VS: twee nieuwe IAB kwartaalupdates

Het is weer cijfertjestijd. Zowel in de VS als in Nederland publiceerden de lokale takken van het Interactive Advertising Bureau kwartaalgegevens over de evoluties in de online reclamebestedingen.

post-image-3

In de VS vond het IAB, via partner PwC, dat er in het derde kwartaal opnieuw records zijn gesneuveld. De online reclamebestedingen stegen aan de andere kant van de Atlantische Oceaan immers tot een recordomzet van 4,2 miljard USD in Q3. Dat is een stijging met 33 % op jaarbasis.

In Nederland stegen de online bestedingen, of preciezer de online display advertising omzet, in het TWEEDE kwartaal tot 34 miljoen euro. Dat is op jaarbasis een stijging met 40 %.

Belangrijke kanttekening: de evoluties inzake display ad bestedingen geven geen correct beeld van de evolutie van de online reclamemarkt. Zo weet IAB Nederland dat de omzetten in zoekmotorreclame met minstens 100 % stegen.

Back to top button
Close
Close