Univers Santé en Ogilvy Social.Lab werken samen op de social media

Ogilvy Social.Lab werd door Univers Santé gevraagd om nieuw leven te blazen in Tournée Minérale, en dan met name door de aanwezigheid op de social media te versterken, om zo een jonger doelpubliek te bereiken en het terrein voor de volgende jaren klaar te maken.

post-image-3

Het agentschap heeft dus de doelstellingen van Tournée Minérale en haar Social Media strategie voor 2021 bepaald, en de branding van het nieuwe Franstalige platform ontwikkeld.

De campagne die ontwikkeld werd in samenwerking met Call It What You Want, verloopt in twee fases, met een sterke aanwezigheid op de social media. Het doel van de eerste fase - namelijk teasing - was vanaf midden januari de Tournée Minérale aan te kondigen en het publiek te motiveren om mee te doen. De tweede fase, die zich afspeelt in februari, had tot doel om de deelnemers, die de uitdaging aangenomen hadden om het een maand zonder alcohol te doen, te onderrichten, aan te moedigen en te belonen.

De campagne omvat een affiche, een website, een Instagram-account, een Facebook-pagina en meerdere SoMe content.

"Omdat een mediacampagne moeilijk te financieren en te organiseren was met de beperkte budgetten van de non-profitsector, wilden we vertrouwen op de kennis en kunde van Ogilvy Social.Lab op de social media om zo efficiënt mogelijk om te gaan met de middelen die ons ter beschikking staan", aldus Martin De Duve, Directeur van Univers Santé.

Back to top button
Close
Close