Home/E-commerce/Care4Growing zet de Belgische levensmiddelenindustrie op de digitale weg Care4Growing zet de Belgische levensmiddelenindustrie op de digitale weg De 3 belangrijkste Belgische coöperaties van fruit- en groenteproducenten hebben nu hun moderne digitale platform: een krachtig CRM met technologische pluspunten, gericht naar de toekomst. Focus op een nieuw ecosysteem dat beslist anders is dan andere. 2021-01-28Comment BelOrta, de coöperatie Hoogstraten en Reo Veiling, de belangrijkste groenten- en fruitveilingen van België, hebben een digitaal platform gelanceerd dat uniek is in zijn soort. Care4Growin moet de producenten helpen om vooruitgang te boeken bij het digitaliseringsproces van hun activiteiten. Onder de motorkap van dit indrukwekkend digitaal transformatieproject vinden we de CRM-oplossingen van gigant Saleforce "die de producenten een betere kennis van hun oogst en activiteiten moet brengen". Dankzij dit platform kan elke producent de prijzen van de verkochte groenten en fruit raadplegen, en een melding krijgen over het resultaat van de veiling van zijn oogst. Het platform biedt met andere woorden aan de belangrijkste betrokkene een dashboard waarmee zij een beter inzicht krijgen in hun activiteiten. "Elke producent krijgt hiermee een virtuele assistent die hem zal bijstaan bij elke etappe van de teeltcyclus, dankzij een informatie die automatisch afgestemd wordt op de soorten groenten en fruit die hij wil produceren", legt Steven Boen uit, projectleider van Care4Growing. De producent wil bloemkolen telen? Geen probleem, hij moet enkel de periode invullen waarin hij wil zaaien, en het verloop van het proces zal automatisch geschieden tot aan de ultieme stap van het oogsten. Zoals het in dit digitale tijdperk past wordt het Care4Growing platform volledig in de cloud gehost, met uitzondering van de daadwerkelijke veilingsystemen. En het is uiteraard toegankelijk vanop mobiele toestellen die onder Android en iOS draaien. Wat de ongeveer 3.000 aangesloten producenten in België toelaat om rechtstreeks vanop hun werkterrein administratieve handelingen en verplichte registraties uit te voeren. Buiten de zekerheid die de beveiligde omgeving biedt, bevat het digitale project ook een analytische opvolging gebaseerd op het bekend platform FollowAnalytics. Steven Boen erkent dat het doel van het nieuwe platform op lange termijn erin bestaat om "een uitgebreid digitaal ecosysteem te ontwikkelen waarin andere belanghebbenden in de agrovoedingsketen (leveranciers, producenten, proeftuinen, andere veilingen, accountants, retailers, enz.) er na verloop van tijd aan worden toegevoegd". www.Care4Growing.be Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address