Home/Videos Interviews/Nokia analyseert de toekomst van Mobiele TV: personalisatie troef Nokia analyseert de toekomst van Mobiele TV: personalisatie troef Personalisatie, participatie, de termen die we vandaag graag en gretig associëren met Web 2.0, hoewel ze al veel langer circuleren, waren niet van de lucht toen ik gisteren de webcast op de website van Nokia volgde over Mobiele TV. 2006-11-14Comment De Finse telecomgigant heeft om voor de hand liggende redenen heel veel interesse in Mobile TV. Die interesse heeft het, aan de vooravond van de eerste grote doorbraken van Mobiele TV, verzilverd in een grondig onderzoek van het fenomeen, in samenwerking met de London School of Economics. Eind vorige week resulteerde één en ander in de publicatie van een boeiende studie en een webcast waarvoor je best eens een uurtje uittrekt als je professioneel geïnteresseerd bent in het Mobile TV verhaal. De studie, ‘This box was made for walking’ bekijkt echt elk aspect van Mobile TV: wie is de gebruiker, wat voor content verwacht hij, hoe moeten de dienstenleveranciers één en ander aanpakken, quid met businessmodellen, noem maar op. Voor de adverteerders onthouden we vooral de noodzaak aan een persoonlijke communicatie via relevante content en videoreclameformaten die aangepast zijn aan wat Nokia zo mooi de ‘snacking culture’ rond Mobile TV noemt. In concreto lijken vooral 5 en 7 seconden videoformaten interessant te zijn. De conclusie is duidelijk en is meteen ook de titel van het persbericht waarmee Nokia het hele gebeuren aankondigde: ‘The future of TV will be personal’. En dat ze bij Nokia wel degelijk in het hele Mobile TV verhaal geloven mag uit de titel van het rapport blijken. Refererend naar het bekende ‘These boots were made for walking’ besluit de presentatrice van dienst haar presentatie in de webcast (die nog gevolgd wordt door een rondetafelgesprek) met ‘…this box is gonna walk all over you…’ . Download zeker de studie als je geen tijd hebt om de webcast te volgen, boordevol nuttige info: surfen naar http://www.nokia.com/press/mobiletvreport Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address