Hoe LolaLiza de prijs van de beste webwinkel behaalde

Het Belgische kledingmerk heeft onlangs de prijs voor de beste webwinkel ontvangen in de categorie "damesmode", uitgereikt door Salesforce. Een prijs die het behaalde omwille van de integratie van twee nieuwe tools. Wat meer uitleg.

post-image-3

Het zijn moeilijke tijden voor veel economische sectoren. Toch slagen spelers die inzetten op online verkoop erin om hun plan beter te trekken. En vooral wanneer zij hiervoor de nodige middelen inzetten.

Dat is het geval bij het 100% Belgisch familiaal kledingmerk LolaLiza dat de strategische keuze maakte om zijn website aan te passen om de klanten beter van dienst te kunnen zijn. Het recept is nochtans eenvoudig: inzetten op een technologische tool om een van de grootste uitdagingen op te lossen die men tegenkomt bij het online aankopen van kleren: de juiste maat inschatten.

Om ervoor te zorgen dat de klanten meteen de juiste maat kopen, en dus minder kleren terugzenden, heeft het Belgisch modemerk daarom de `Fitizzy` tool in zijn website geïntegreerd. Dat is een oplossing die meteen de juiste maat schat voor elk kledingstuk dat verkocht wordt, door enkele specifieke vragen te stellen. Zoals de leeftijd, de grootte, het gewicht, maar ook de verhouding tussen taille-, borst- en heupomtrek. Met deze antwoorden biedt de tool dan een precieze maat aan, afhankelijk van de voorkeuren van de klant.

Volgens het bedrijf zou LolaLiza hiermee "het eerste Belgische modemerk zijn dat in zijn webwinkel een maat aanbiedt die gebaseerd is op de morfologie van de klant".

En de commerciële resultaten lieten niet op zich wachten: sinds de lancering van de oplossing heeft 10% van de klanten al gebruik gemaakt van de tool, wat zijn weerslag heeft in een conversiegehalte dat met 16% gestegen is (in gemiddelde waarde van de bestellingen).

Maar het merk heeft beslist om nog verder te gaan door beroep te doen op Klarna, een betaaloptie waarmee de klanten tot 21 dagen na hun aankoop kunnen betalen. Kwestie van hen de tijd te geven om eerst het bestelde kledingstuk uit te proberen. "Dat komt de klant ten goede en verhoogt de kans op verkoop", aldus het merk.

De twee tools samen zijn er dus in geslaagd om het aantal retours van goederen te verlagen, het conversiegehalte te verhogen, en de terugkerende aankopen met 20% te stimuleren!

Het confectiemerk geeft zijn analyse: "een van de voornaamste redenen waarom virtuele winkelmandjes soms in de steek gelaten worden, heeft grotendeels te maken met de twijfel van de klant over de juiste pasvorm van het kledingstuk".

Nu deze tools voor zo`n succes zorgen bij de online verkoop denkt LolaLiza er al aan om hetzelfde recept toe te passen in zijn fysieke winkels.

 

Back to top button
Close
Close