Home/Online media/Microsoft: deel van Zune-inkomsten naar labels? Microsoft: deel van Zune-inkomsten naar labels? Hoe kan Microsoft’s komende Zune muziekspeler opboksen tegen Apple’s iPod, één van de meest innoverende producten uit de Apple marketing denktank van de laatste jaren? Ondermeer door te innoveren op het vlak van de verdeling van de inkomsten. 2006-11-10Comment Terwijl Apple de muziekindustrie immers betaalt in functie van de gedownloade songs, introduceert Microsoft voor de Zune een ander, zeer aantrekkelijk model voor de muzieklabels. Het bedrijf sloot een partnership met Universal Music waarbij het in ruil voor een akkoord over de muziekcatalogus van de Vivendi-dochter een deeltje van de omzetten uit de Zune zelf deelt. Volgens de New York Times zal Universal de helft van die inkomsten dan weer delen met de artiesten. Het is een model dat al langer bekend is maar aan Microsoft de verdienste om het ook toe te passen in het online muzieksegment en daarmee de interesse te wekken van de muziekmaatschappijen die op die manier tegemoet worden gekomen in de problemen die ze hebben met het feit dat hebbedingen als de iPod en de Zune ook gebruikt worden door mensen die zich niet de moeite getroosten om te betalen voor hun muziek… Lezen in de online versie van de New York Times. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address