Het Belgisch digital marketingagentschap Virtuology gaat van start in China

De Brusselse groep van agentschappen die gespecialiseerd is in digitale marketing, heeft zich zopas in China gevestigd dankzij de overname van het agentschap Ebridges, dat in Shanghai gebaseerd is, via diens Franse filiaal eTAIL.

post-image-3

Virtuology International zal voortaan actief zijn op de vijf continenten, dankzij zijn recente overname van het agentschap Ebridges, specialist in marketing op e-commerceplatformen. Cédric Donck, oprichter van Virtuology, is verheugd over deze investering van 500.000 euro: "Deze operatie heeft zin, want hiermee kunnen de Europese merken die met eTAIL Agency werken aansluiten op die platformen en omgekeerd".

Met deze overname heeft Virtuology een goede zaak gedaan, want de e-commerce vertegenwoordigt 44% van de retail in China, tegenover 10 tot 15% in Europa. eTAIL agencey, sinds 2019 een Frans filiaal van Virtuology, is specialist in marketplace-strategie en stelt bedrijven in staat om hun producten op marktplaatsen te verkopen als Amazon en Zalando.

Virtuology, opgericht in 2012, bestaat vandaag uit 9 agentschappen en heeft 220 werknemers, verspreid over de vijf continenten. Het kan bogen op een jaarlijkse groei van 20% en mikt dit jaar op een omzet van 30 miljoen. Deze specialist in e-marketing heeft veel pijlen op zijn boog: strategie, gegevensbeheer, video, marktplaatsen en websites, de aankoop van ruimtes, mobiele marketing en microbetalingen.

Cédric Donck, meerderheidsaandeelhouder van de groep, had CPM opgericht in 1987 dat hij daarna afstond aan Omnicom, waarna hij aan het hoofd kwam van het agentschap Tagora.  Toen Virtuology International opgericht werd ging hij aan de slag als business angel door te investeren in kleine structuren die in digitale marketing gespecialiseerd zijn.

De oprichter van Virtuoloty is er zich van bewust dat 2021 een overgangsjaar zal zijn: "Ik heb een gemengd gevoel, enerzijds hebben veel klanten zoals Brussels Airlines en Kinepolis zwaar geleden. En anderzijds heeft de crisis voor een ware explosie in de e-commerce gezorgd, veel bedrijven met voorraden die zij via marktplaaten kunnen verkopen". Virtuology International borrelt dan ook van ambitie en wil de markt veroveren.

Back to top button
Close
Close