Home/Online media/MarketingVox: Google start advertentieprogramma in meer dan 50 Amerikaanse kranten MarketingVox: Google start advertentieprogramma in meer dan 50 Amerikaanse kranten Google begint deze week met een testprogramma waarbij het display ads, waarvoor het geen online ruimte vindt, in uiteenlopende Amerikaanse kranten plaatst waaronder kleppers als de New York Times, de Washington Post en de Chicago Tribune. 2006-11-06Comment Dat schrijft MarketingVox.com. De test zouden lopen tot februari en Google zou in deze testfase geen inkomsten willen. Pas als het programma succesvol is en dus verder gezet wordt vraagt het bedrijf een deel van de inkomsten. De adverteerders kunnen, aldus nog MarketingVox, targeten op de kranten van hun keuze en zelfs secties binnen die kranten. Die kranten zelf hebben dan weer het laatste woord over de prijzen en de advertenties zelf, die ze desgevallend kunnen weigeren. Voor Google is het een manier om extra inkomsten te genereren met advertenties waarvoor het online geen voldoende inventory heeft. Analisten vermoeden dat het systeem op termijn een vraag naar een biedmodel voor krantenadvertenties zou kunnen starten, een discussie die in de VS ondermeer al woedt over TV-reclame. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address