"Feel The brussels Vibes": 31 influencers maken hun liefde voor Brussel kenbaar

Op initiatief van de Stad Brussel (een samenwerking tussen Ondernemen en de Schepen voor Economische zaken van de Stad Brussel, Fabian Maingain), hebben 31 influencers in de maanden juli en augustus ons hun favoriete adressen in 9 Brusselse wijken laten ontdekken, "waar te eten, shoppen of wandelen". We komen even terug op deze mooie actie met een hartverwarmend succes.

post-image-3
Maxime Prokaz voor "Feel The Brussels Vibes"

Gravity Influencers was zeer vereerd om de stad Brussel te begeleiden bij het bundelen en organiseren van deze grootschalige campagne rond 9 Brusselse wijken. Influencers werden uitgenodigd om te vertellen over "hun Brussel en hun geheime adresjes". Een unieke route - tussen de Zavel, de Marollen, het Dansaertcentrum, de Sint-Katelijnewijk, Saint Jacques, de Grote Markt, de Europese wijk, de Waterloolaan en de Nieuwstraat - die kleine en grote communities van deze "selecte" vertegenwoordigers een persoonlijk en bekoorlijk  Brussel lieten ontdekken!

In totaal zijn er maar liefst 411 creatieve en authentieke Instagram-stukken geproduceerd en gepost  (31 postings en 380 stories) de hele zomer door, van 28 juli tot 1 september 2020. De campagne bereikte een totaal van 2,7 M vertoningen en het engagement was gemiddeld 2,2%. Zo werden tientallen enquêtes met honderden Brusselse adressen gedeeld door de internauten. "Feel The Brussels Vibes" bracht  een ongekende golf van liefde op het web teweeg voor veel kleine bedrijven, bars en restauranthouders, die enkele zeer zware maanden achter de rug hebben door de covid-19 gezondheidscrisis.

Uiteraard had elke influencer volledig de vrije hand voor de plekken die hij in de wijk die hij vertegenwoordigde graag in de schijnwerpers wilde zetten, en het is ongetwijfeld dat wat het ongelooflijke succes was van deze campagne. Het engagement en de reacties van de communities waren indrukwekkend, een totaal succes!

"Het was ontroerend om te zien hoe de influencers meteen mee waren met de campagne. Ze wilden allemaal hun favoriete adresjes laten zien en mensen kennis laten maken met het Brussel waar ze zo van houden", zegt Marion Min, CEO van Gravity Influencer.

"Voor de Stad Brussel was het vooral deze zomer belangrijk om te laten zien dat de winkels en de horecasector terug open waren, dat zij vlot bereikbaar waren met alle mobiliteitsmiddelen die in Brussel beschikbaar zijn, maar ook op een veilige manier, met de nodige post-Covid-gezondheidsmaatregelen ter plaatse”, zegt Fabian Maingain, schepen voor economische zaken van de Stad Brussel. Hij vervolgt: "influencers zijn een prachtig communicatiemiddel voor de bevolkingsgroepen die we willen bereiken. Het heeft ons geraakt om de oprechtheid en authenticiteit te zien van de woorden van influencers naar Brussel toe".

Een buitengewone manier om de wijken op de kaart te zetten, die ongetwijfeld een zeer gunstig effect zal hebben op korte, middellange en lange termijn voor de meest centrale en meest kosmopolitische stad onder de Europese hoofdsteden!

Back to top button
Close
Close