Extra krachten bij Springbok door versnelde digitalisering bij klanten

De COVID-19 pandemie heeft al heel wat negatief nieuws gebracht. Maar Springbok is blij dat het vandaag ook goed nieuws kan melden. De gevolgen van corona hebben geleid tot een mentaliteitswijziging bij bedrijven en ondernemers. Dat zorgde voor een reeks extra projecten waarin data, technologie en creativiteit het antwoord bieden op de uitdagingen tijdens en na de pandemie. De verschillende geledingen van de Springbok Groep werken meer dan ooit geïntegreerd op de nieuwe briefings en krijgen daarbij versterking van een aantal nieuwe gezichten.

post-image-3
De ingrijpende invloed van lockdowns, afstandregels en andere beschermende maatregelen zorgt ervoor dat bedrijven hun organisatiemodellen en communicatie anders moeten bekijken. “Dat resulteert in een versnelling in de markt”, stelt Kim Verhaeghen, managing partner van Springbok, vast. “We merken dat onze klanten nu meer dan ooit open staan voor een creatieve kijk, de mogelijkheden van data en innovatieve technologische oplossingen- niet toevallig de drie pijlers van de Springbok-aanpak.”

Actief in veel domeinen.

“Naast die openheid voor transformatie is er ook meer besluitvaardigheid bij klanten”, vult Vincent Van Lingen, de tweede managing partner van Springbok, aan. “De uitzonderlijke situatie vraagt van bedrijven een quasi onmiddellijke reactie. En dat in heel wat domeinen. Bij de uitbraak van de coronacrisis zijn we heel snel beginnen werken op communicatie rond de tracingapp  Savitas. Vandaag helpen we klanten als Bridgestone en Mercedes-Benz doorheen de nieuwe economische omstandigheden met automatisering van digitale marketing, het stroomlijnen van complexe digitale ecosystemen en het creëren van “phygital” belevingen.”

Wisselwerking tussen disciplines.

In deze omstandigheden is de geïntegreerde aanpak van de Springbok Group een belangrijke plus. De verschillende Springbok vestigingen in Mechelen, Amsterdam en Parijs werken onderling nauw samen maar ook met de andere bedrijven uit de groep: Rise + Shine, Unides (design studio) en Spring (UX-design). “Sinds we zijn uitgegroeid tot een groep hebben we altijd gestreefd naar een constellatie waarbij 1 + 1 gelijk aan 3”, benadrukt Kim Verhaeghen. “Dat werpt vandaag zijn vruchten af. De uitdagingen die onze klanten ons voorleggen vragen een brede visie met een voortdurende wisselwerking tussen specialisten van verschillende disciplines.”

Gert Lintermans

In deze context heeft Springbok niet stilgezeten en een aantal nieuwe mensen aangetrokken om zijn nationale en internationale klanten optimaal te servicen i.f.v. de nieuwe noden. De eerste belangrijke nieuwkomer is Gert Lintermans. ?Hij wordt Group Business Development Director bij Springbok. ?Data, technologie en digitale transformatie zitten bij hem in de genen. ?Zo was hij onder andere Head of Innovation bij Proximity BBDO en Head of Data and Technology bij Wunderman. In zijn nieuwe rol wil hij niet alleen nieuwe klanten aantrekken maar ook een bijdrage leveren tot de verdere internationale groei van de Springbok Group.

Twee nieuwe gezichten bij Client Services.

Ook in het Client Services team verwelkomt Springbok twee nieuw nieuwkomers. Joana Lazaro wordt Client Service Director. Haar internationale carrière, die onder meer langs Lissabon, Emakina in Zwitserland en Brussels Airlines liep, is een perfecte match met de grensoverschrijdende én grensverleggende aanpak die internationale klanten van Springbok verwachten. Bert Leyssens maakt de overstap van Intracto en vervoegt het Bridgestone Europe Client Services team als Senior Technical Project Manager.

Data-analyse en marketing automation versterking

Omdat Springbok ook steeds meer inzet op data werd Liesl Moriau aangetrokken als Data Analyst. Zij zal in die rol rapporteren aan Strategy Director Christophe Fajs, die met zijn team een sleutelrol speelt in heel wat van de nieuwe projecten. Tot slot wordt het toenemende belang van marketing automation bevestigt door de aanwerving van Amaury Chavepeyer (ex Actito) and Andries Clippeleir (ex The Reference) als Project managers en Louis Van Aken als Salesforce Marketing Cloud campaign expert bij Rise + Shine.

Over Springbok

Springbok is een next gen agency dat ?door de combinatie van technologie en creativiteit, optimale customer experiences en campagnes maakt.? In zijn aanpak combineert Springbok de intelligentie van data science consultancy met de creativiteit van een agency en de methodes en mensgerichte benadering van een UX design studio. Zo kan Springbok helpen bouwen aan een heel digitaal ecosysteem, van website tot omnichannel campagnes. Dat doet het bureau voor nationale en internationale klanten zoals Mercedes-Benz, Bridgestone, Daikin, ENGIE, Burger King en Brico. Springbok heeft vestigingen in Mechelen (HQ), Brussel, Amsterdam en Parijs en heeft een team dat 115 mensen telt.
Back to top button
Close
Close